۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

سلطانیه: مخالفت با انتقال اورانیوم و توقف غنی سازی

نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری با روزنامه ‌نگاران فرانسوی گفت: زمان به نفع طرف مقابل نیست و آنها باید از این فرصت به دست آمده به سرعت استفاده کنند.

علی اصغر سلطانیه گفت، همراه با نصب اولین میله‌های سوخت تولیدشده در ایران در راکتور تحقیقاتی تهران این احتمال وجود دارد که مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر به دولت اجازه ندهد که اورانیوم کم غنی شده را به ترکیه یا هر مکان دیگری ارسال کند که در این صورت ما به تولید اورانیوم بیست درصدی ادامه خواهیم داد.

وی افزود، دستیابی به تکنولوژی ویژه غنی‌سازی اورانیوم حق مسلم و بدیهی ما است. جمهوری اسلامی هرگز از این حق دست نخواهد کشید و درباره آن چانه‌زنی نخواهد کرد.

سلطانیه گفت، پیش از این مذاکراتی را در ژنو با گروه 1+5 داشتیم و اعلام آمادگی کردیم که بدون هیچ پیش‌شرطی و در سایه احترام متقابل با این کشورها در استانبول همکاری کرده و درباره مسایل منطقه‌یی و بین‌المللی مذاکره کنیم.

مقامات غربی هشدار دادند که چنانچه رژیم تهران به فعالیتهای هسته ای ادامه دهد، با تحریمهای شدیدتر و احتمالا با تحریمهای نفتی روبرو خواهد شد.

و این در حالیست که به گفته یک مقام اماراتی که با تلویزیون الجزیره مصاحبه کرده، تحریمها تا کنون بیش از شصت میلیارد دلار تاثیرات اقتصادی علیه رژیم تهران داشته است.