۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

اجرای حکم شلاق ۳ شهروند در قائمشهر در ملاعام

دادستان عمومی و انقلاب قائمشهر از اجرای حکم شلاق ۳ شهروند در میدان طالقانی این شهر خبر داد.

«حسین عشقی» در حاشیه‌ی اجرای حکم شلاق در میدان طالقانی قائمشهر در گفت‌وگویی در تشریح جزییات دستگیری و اعمال حکم برای سه شهروند اظهارکرد: در مردادماه سال جاری با مراجعه خانمی به دادسرای قائمشهر مبنی بر اینکه توسط سه نفر در پارک تلار واقع در جاده نظامی این شهرستان «ربوده» و مورد «تجاوز به عنف» قرار گرفته است پرونده‌ای درباره این اتهام تشکیل شد.

به گزارش منابع خبری دولتی، عشقی افزود: چون رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف مستقیماً در صلاحیت دادگاه کیفری استان بوده با صدور قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان مازندران مستقر در دادگستری قائمشهر ارسال و این «متهمان» در دادگاه کیفری استان مورد محاکمه قرار گرفته و سرانجام از اتهام «تجاوز به عنف» با استدلالات مندرج در رای آن دادگاه تبرئه و به «جرم ارتباط نامشروع» محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد بر اساس «جرم ارتباط نامشروع» به تحمل ۹۹ ضربه شلاق تعزیری در ملاعام محکوم و پس از قطعیت حکم، ظهر امروز حکم شلاق آنان در میدان طالقانی قائمشهر به اجرا درآمد.

عشقی درباره اتهام «آدم‌ربایی محکومان» گفت: پرونده آدم‌ربایی پس از ارجاع به شعبه سوم بازپرسی این دادسرا انجام و تحقیقات لازم با صدور قرار مجرمیت و صدور کیفر خواست برای هر سه «متهم» به دادگاه جزایی این شهرستان ارسال و پرونده راجع به آدم‌ربایی در این دادگاه در حال رسیدگی است.

این در حالی است که اجرای این‌گونه احکام در ایران،  همواره از سوی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری با مخالفت روبه رو می‌شود و این سازمان‌ها بارها در خصوص اجرای این‌گونه احکام هشدار داده‌اند.