۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

گزارش از تهران؛ گوشه ای از جنایات رژیم در 25 بهمن

در تظاهرات دیروز در تهران به جای آنکه تظاهرکنندگان و آزادیخواهان برای مقابله با گاز اشک آور و احتمال شناسایی از ماسک استفاده کنند، این بسیجیان و لباس شخصی ها بودند که بر صورت خود ماسک زده بودند.

برخلاف همیشه که مسئولیت شلیک گازاشک آور و گلوله های پلاستیکی برعهده نیروی انتظامی بود اما این بار بسیج و لباس شخصی ها نیز از این سلاح ها استفاده می کردند. ضمنا من با چشمان خود دیدم هنگامی که  نیروی انتظامی از گاز اشک آور استفاده می کرد اولا به دستور یک فرمانده تیم که غالبا درجه سرهنگی داشت صورت می گرفت و هم این سلاح روبه بالا شلیک می شد اما هنگامی که بسیجیان از آن استفاده می کردند و جوانانی بین 15 تا 18 سال بودند این سلاح را در فاصله ای کم و به صورت مستقیم به سمت مردم نشانه می گرفتند و شلیک می کردند.

نکته مهم دیگر این بود که نیروهای لباس شخصی و بسیج هم جنایت کار هستند و هم آموزش ندیده اند. چراکه در هنگام استفاده از شوکر الکتریکی به جای اینکه آن را بر بدن افراد بزنند به سر و صورت آنان می زدند!

هنگامی که پلیس ضد شورش به سمت مردم یورش برد و تعدادی از افراد به زمین افتادند، یک موتور از روی پای یکی از شهروندان رد شد، عده ای دیگر از متور سواران که از کنار او می گذشتند با پوتین بر سر و صورت او می کوبیدند و به سرعت عبور می کردند.

در برخورد با ماشین هایی که به نشانه اعتراض بوق می زدند لباس شخصی ها با باتوم و چماق بر شیشه ها و بدنه خودرو می کوبیدند و شیشه های خورد شده بر صورت راننده و مسافران پاشیده می شد.