۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

امین فرج پور جایزه خود را به جعفر پناهی اهدا کرد

امین فرج پور جایزه خود را به جعفر پناهی و محمد رسول اف اهدا کرد
جشنواره سینمای آسیا (فیکا) که همه ساله از 8 تا 15 فوریه در شهر «وزول» در شرق فرانسه برگزار می شود، شب گذشته به کار خود پایان داد.
امین فرج پور کارگردان ایرانی که با فیلم «دویدن میان ابرها» جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد: اعلام کرد     « من این جایزه را به دو سینماگر هم میهنم آقایان جعفر پناهی و محمد رسول اف تقدیم می کنم.»
همچنین فیلم «دویدن میان ابرها» موفق شد جایزه داوران بخش مدارس شهر «وزول» را بدست آورد.
در شب اختتامیه مسئولین فستیوال طوماری را با امضا نزدیک به هزار تن که در ایام برگزاری فستیوال برای حمایت از محمد رسول اف و جعفر پناهی جمع آوری شده بود، به نمایش گذاردند.
در تمام مدت فستیوال پیش از نمایش فیلم های هر سئانس در مورد حکم محکومیت جعفر پناهی و محمد رسول اف به تماشاگران توضیح داده می شد و سپس به احترام این دو فیلمساز تماشاگران از جا برخاسته و یک دقیقه سکوت می کردند.
پایان بخش جشنواره فیکا (جشنواره سینمای آسیا) نمایش فیلم «دایره» ساخته جعفر پناهی بود که مورد تشویق فراوان تماشاگران قرار گرفت.
پیش از نمایش فیلم، پیام جعفر پناهی به سینماگران و سینمادوستان جهان که پیش از آن در فستیوال برلین خوانده شده بود در این فستیوال به سه زبان فارسی، فرانسه و انگلیسی قرائت گردید.
از میان فیلمسازان ایرانی مجتبی میرتهماسب به عنوان داور بخش بین الملل این جشنواره حضور داشت. فیلم «بانوی گل سرخ» ساخته  این کارگردان ایرانی نیز در بخش مستند جشنواره به نمایش در آمد که با استقبال بسیاری از تماشاگران و مسئولین فستیوال روبرو شد.
فرهنگسرای پویا – پاریس – 16 فوریه 2011