۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

تشنج و درگیری و بازداشت دهها دانشجوی دانشگاه هنر

صبح امروزچهارشنبه  نیروهای لباس شخصی و بسیجی به تجمعات دانشجویان در داخل دانشگاه هنر حمله  ور شده و اقدام به بازداشت دهها تن کرده اند.

به گزارش دانشجونیوز، از صبح امروز دانشگاه هنر تهران صحنه  درگیری های گسترده نیروهای حکومتی  با دانشجویان و اساتید غیرهمسو با دولت بوده و تاکنون حداقل ١۰ دانشجوی دانشگاه هنر بازداشت شده اند.

صبح امروز جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه  هنر تهران که در جهت حمایت از شهید صانع ژاله که روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه توسط نیروهای حکومتی هدف گلوله مستقیم قرار گرفت، تجمع کرده و خواستار شناسایی عوامل و دست اندرکاران حکومتی این حادثه شدند.

بر اساس آنچه از دانشگاه هنر گزارش شده است از ساعت ۸ صبح امروز دانشگاه تحت محاصره نیروهای حکومتی و بسیج قرار گرفت. این نیروهای سعی داشتند با قرار دادن عکس های جعلی و خود ساخته شهید صانع ژاله اثبات کنند که وی بسیجی و حامی دولت بوده است.

همچنین نیروهای امنیتی و گارد ویژه نیز هماهنگ با لباس شخصی ها دانشجویان این دانشگاه را به محاصره در آورده و شعارهایی تحریک آمیز بر علیه مهدی کروبی و میرحسین موسوی سردادند. دانشجویان معترض غیرهمسو با حکومت با بی توجهی به نیروهای لباس شخصی و غیردانشجو و ایستادن در مقابل تالار فارابی این دانشگاه شروع به تحصن اعتراضی کردند که این تجمع با هجوم نیروهای دولتی مواجه شد.

بنابر اظهارات دانشجویان دانشگاه هنر به دانشجونیوز تاکنون بازداشت کوروش خان محمدی، حسن فتحی زاده، وحید نصرتی، عباس صالحی، عبدالله رنجبر، فراز سرابی، امیر بی نظیر و ٤ تن دیگر از دانشجویان تایید شده است.

****


گزارش خبرنگار ما از تشنج و درگیری در دانشگاه هنر

دانشجویان دانشگاه هنر و دوستان نزدیک شهید صانع ژاله از شب گذشته قرار گذاشته بودند تا امروز چهارشنبه 27 بهمن ماه در مراسم تشييع پيكر او که از ساعت 9:30 در مقابل دانشگاه هنر تهران در چهارراه وليعصر آغاز می شد شرکت کنند. با توجه به اینکه خانواده شهید صانع ژاله دوستان نزدیک وی می شناختند آنها نیز در نظر داشتند برای ادای تسلیت به آنها در کنار خانواده این شهید به ابراز همدردی بپردازند و در مراسم خاک سپاری او نیز شرکت کنند.

همشهریان و دوستان دیگر این شهید از نیز از دیگر دانشگاه های تهران خود را به دانشگاه هنر رساندند تا در این مراسم شرکت کنند. اکثر دوستان او كرد زبان بوده و بدور از خانواده خود برای تحصیل در تهران و در خوابگاه به سر می بردند. اما پیش از آنکه مراسم تشیع پیکر این شهید جنبش آغاز شود خیل نیروهای لباس شخصی و بسیجی با موتور و پرچم های حزب الله به داخل تالار محل تجمع دانشجویان ریختند با عربده کشی و اوباش گری شروع به کتک زدن دانشجویان کردند. بی آنکه ملاحظه ای داشته باشند که بیشتر دانشجویان از بین دختران بودند با هر وسیله ای آنان را به باد کتک گرفتند.

در مقابل دانشجویان نیز شروع به دفاع از خود کردند که بااین درگیری فضای دانشگاه به خصوص در مقابل ورودی درب تالار کاربردی متشنج شد. نیروهای لباس شخصی مترصد ورود به تالار بودند و دانشجویانی را که اجازه ورود آنان را نمی دادند با وحشیگری دستگیر کردند. حراست دانشگاه نیز تنها گوشه ای ایستاده بودند و نگاه می کردند و نیروی انتظامی نیز در دقایق اولیه هیچ دخالتی نکرد. مراسم این شهید نیز که قرار بود راس ساعت 9:30 برگزار شود تا این لحظه به تاخیر افتاد. در بین نیروهای لباس شخصی چندین عکاس خبرگزاری های دولتی نیز بودند که از بیشتر دانشجویان عکس می گرفتند تا سر فرصت شناسایی شوند.

با دستگیری تعدادی از دوستان نزدیک شهید ژاله پیکر پاک و مظلوم او بر دوش قاتلانش به داخل دانشگاه هنر آورده شد و اوباش بسیج فریاد می کشیدند «می کشم می کشم آنکه برادرم کشت». تعداد زیادی از مقامات حکومتی در این مراسم شرکت کردند.

موضوع مهم آنجاست که برای دقایق زیادی به خانواده این شهید اجازه نزدیک شدن به پیکر او را نمی دادند. شنیده ها از اطرافیان شهید ژاله حکایت از آن دارد که به شدت تحت فشار حکومت قرار دارند و هرگونه مصاحبه برای آنان ممنوع شده است.


آخرین خبرها از اوضاع متشنج دانشگاه هنر

با شروع درگیری ها و متشنج شدن فضا بلافاصله محافظان محسن رضایی او را از محل خارج کردند. همچنین تعدادی از پاسداران ارشد سپاه و بسیج در مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله شرکت کردند و با چشمان خود حضور گسترده معترضان را دیدند و لرزیدند. به دستور همانها نیز این مراسم در محاصره لباس شخصی ها قرارگرفت. جمعیت دانشجویان آزادیخواه به مراتب بیش از لباس شخصی ها بود اما وحشیگری اوباش باعث شد تا پس از دستگیری های گسترده، دانشجویان در حاشیه ای بایستند و اجازه ندهند با طولانی تر شدن درگیری ها آرمیدن پیکر این شهید در خانه ابدی طولانی شود. خانواده داغدار او گریان از پرپر شدن جوانشان در سوگ او اشک می ریزند و عده ای اوباش بی غیرت بلندگو بر دست برای محاکمه موسوی و کروبی عربده کشی می کنند!


حمله مجدد به وبسایت دانشجونیوز

از حدود نیم ساعت پیش حملات اینترنتی به سایت دانشجونیوز مجددا آغاز شده است.

این حملات به این سایت خبری دانشجویان همزمان با حمله به دانشجویان دانشگاه هنر و بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه آغاز شد.

این حملات اینترنتی پیش از این از روز بیست و سوم بهمن ماه و در پی آمادگی مردم برای برپایی تظاهرات در روز بیست و پنجم بهمن ماه آغاز شده بود. 

تا زمان برطرف شدن مشکل دسترسی به سایت خبرها در این صحفه فیس بوک سایت دانشجونیوز منتشر خواهد شد.