۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

رژیم به لرزه افتاد؛ مانور وحشت نیروهای سرکوب در تهران

گزارش خبرنگار ما از تهران: امروز چهارشنبه سیزدهم بهمن شهروندان تهرانی به صورت کاملا ناگهانی شاهد حضور یگان های ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی و بسیج در بسیاری از خیابان های اطراف دانشگاه تهران و میدان انقلاب تا آزادی بودند. حجم این نیروها تاحدی بود که تهران برای ساعاتی شکل حکومت نظامی به خود گرفت. خودروهای نیروی انتظامی از بامداد امروزدر تقاطع های منتهی به میدان انقلاب و دانشگاه تهران مستقر شدند که دامنه حضور آنها از یک سو به چهارراه کالج و از سوی دیگر تا نزدیکی میدان آزادی کشیده می شد.
جمعیت این نیروها آنچنان بود که طی چندماه گذشته شکل بی سابقه ای داشت و شاید بتوان این میزان استقرار نیرو را با 22 بهمن سال 88 مقایسه کرد. در خیابان های انقلاب، کارگر و قدس خودروهای نیمه سنگین تویوتا مستقر شده بودند و بلوار کشاور پارکینگ خودروهای ون شده بود. با وجود آنکه امروز یک روز تعطیل بود حاشیه دوطرف خیابان انقلاب تا آزادی در محاصره پلیس ضد شورش قرار گرفت و وسط خیابان آماده پرسه زنی های دسته ها و گروههای بسیجی بود.
خیابان ها محلی برای قدرنمایی یگان های موتوری پلیس ضد شورش و همینطور دسته های موتوری لباس شخصی ها شده بود. نیروی های بسیج که بیشتر آنها مشکی پوش بودند با فریاد و نعره به ایجاد هیاهو و رعب و وحشت می پرداختند و شعار می دادند:«حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» .
از سوی دیگر چندین دسته از زنان چادر به سر که تعدادی از آنها همچون زنان عرب چفیه بر سر و صورت خود انداخته بودند با پرچم های قرمز رنگ در کنار دیگر نیروهای بسیج درخیابان شعار می دادند و از یک خیابان به خیابانی دیگر حرکت می کردند.
طبق معمول همیشه در بین نیروهای بسیج انواع و اقسام کیک و کلوچه و ساندیس توزیع می شد و در فواصل مختلف به آنها چای و شیرکاکائوی صلواتی می دادند. این در حالی بود که هنگام ظهر در ظروف یکبار مصرف به تک تک آنها قیمه و کاسه های آش شعله قلمکار داده شد. این غذاها و خوراکی ها از پایگاه های بسیج مستقر در خیابان انقلاب نظیر پایگاه بسیج مقداد و حمزه توزیع می شد. در همین فاصله تعداد دیگری از نیروی های بسیج با کمک شهرداری اقدام به نصب انواع پلاکاردهای تبلیغاتی برای حضور علی خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران می کردند.
نکته مهم شعارهایی بود که برخی از این اوباش سر می دادند و یا بر روی پلاکاردهای خود نوشته بودند: «مبارک حیا کن، دیکتاتوری را رها کن»، «انقلاب اسلامی ایران از شرق تا غرب عالم را فراخواهد گرفت!»
با نزدیک شدن به ساعت 14 بعد از ظهر رفته رفته از تعداد این نیروها کم شد و تا ساعت 18:30 فضای شهر رفته رفته از حالت امنیتی خارج و به شکل عادی بازگشت.
این درحالیست که از ابتدای بهمن ماه نیروی انتظامی و گشت های بسیج از ساعات پایانی شب تا نزدیک صبح در خیابان ها مستقر هستند و با ایجاد ایست بازرسی به تفتیش خودروها و رهگذران می پردازند.
اضافه می کنم در برخی تقاطع ها عده ای از لباس شخصی ها اقدام به نصب دوربین های مدار بسته نمودند که در بین شاخ و برگ درختان استتار شده بود.