۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

حمله به مراکز دولتی در لیبی؛ گزارش بی بی سی و سی ان ان

در حالی که گزارش ها از لیبی از ادامه خشونت ها و درگیری های شدید در برخی از شهرهای این کشور بخصوص بنغازی، با بیش از دویست کشته خبر می دهد، دامنه ناآرامی ها اکنون به طرابلس، پایتخت این کشور نیز کشیده شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان گزارش داد، ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی در شهر طرابلس‌ هدف حمله تظاهر کنندگان قرار گرفته است. چند مرکز ایست و بازرسی پلیس و ساختمانهای دولتی نیز در این شهر به آتش کشیده شده اند.

گزارشگر تلویزیون سی ان ان نیز در گزارشی به نقل از شاهدان گفت، معترضان تلاش می کردند میدان سبز را در پایتخت لیبی اشغال کنند و نیروهای امنیتی با آنان درگیر شده و به سوی آنان شلیک می کردند. بسیاری از مردم از شهرهای اطراف طرابلس و همچنین از حومه این شهر تلاش دارند خود را به مرکز طرابلس برسانند و به تظاهرکنندگان بپیوندند.

یکی از شاهدان گفت، صدای پراکنده شلیک گلوله به خوبی شنیده می شود. در شب گذشته درگیری ها بسیار خونین بود و کشتار مردم ادامه یافت.

یکی از تظاهرکنندگان نیز گفت، مردم لیبی از اظهارات سیف الاسلام قذافی، پسر قذافی، رهبر لیبی که آنان را تهدید کرد، بسیار خشمگین شده و گفته اند به تظاهرات ضد دولتی خود ادامه خواهند داد.

شبکه جهانی بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد، خبرهای بسیار ناگواری از لیبی دریافت شده است. در پایتخت این کشور بسوی مردم تیراندازی می کنند و با خودروهای حکومتی از روی مردم معترض عبور می شود.

گزارشگر بی بی سی گفت، منابع مطلع موثق می گویند در میدان الخضراء اصلی ترین میدان پایتخت ،طرابلس، تک تیراندازان، تظاهرکنندگان را هدف قرار می دهند و نیروهای امنیتی با لباس شخصی در میان مردم معترض تردد می کنند. آنها با استفاده از خودروهای امنیتی که ناشناس هستند به سمت مردم حرکت می کنند و آنها را زیر می گیرند.

وی افزود، اوضاع بسیار خطرناک است. قذافی، رهبر لیبی حاضر نیست از قدرت دست بکشد و برای باقی ماندن در مسند قدرت هرکاری که می تواند انجام می دهد. مردم لیبی به صورت وحشیانه ای سرکوب می شوند، اما آنها مصمم هستند به تظاهرات خود ادامه دهند.