۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

تجمع چندصد نفری شهروندان گیلانی مقابل استانداری

به دنبال اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر عدم اجازه فعالیت بانک بهمن ایثار، از ساعت ۸ صبح امروز چندصد نفر از شهروندان گیلانی بات جمع درمقابل درب ورودی استانداری، خواستار ملاقات با استاندار شدند.

در این تجمع که پیر، جوان و نوجوانان هم چنان حضور دارند یک صدا خواستار پی گیری روح اله قهرمانی چابک به عنوان نماینده عالی دولت در استان شدند، که البته به چندین نفر از آنان اجازه داده شد با ورود به داخل آن با مسوولین استانی ملاقات بکنند.

بنا براین گزارش تا ساعت ۱۴ خبرنگار ایلنا حضور داشت از نتیجه دیدار این شهروندان که به شدت ناراحت و گریه می‌کردند، خبری نبود.

یکی از تجمع کنندگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه با بدبختی وبیچارگی ۵ میلیون تومان تهیه کرده و باسپرده گذاری در بهمن ایثار می‌خواستم وامی بگیرم و اتاقی بسازم، افزود: هیچ کدام از بانک‌های خصوصی حاضر به پرداخت وام حتی باسود ۲۴درصدی نبودند و به ناچار دریکی ازشعب بهمن ایثار سرمایه گذاری نمودم.

وی که خود را محسن نامید، خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته طی تماس تلفنی اعلام شد که پول را خوردند و رفتند، حال تکلیف من و امثال من چیست؟
این شهروند گیلانی میزان سپرده گذاری خود را به میزان ۵۰ میلیون تومان قابل ارزش دانست و تصریح کرد: از کار بیکار، فرزندان و کارگران بی‌روزی و صدایم از ناراحتی و فریاد گرفته است.

محسن تنها خواسته خود از استاندار گیلان را پی گیری مشکلات خود عنوان و متذکر شد: رییس جمهوری بار‌ها تاکید کرده که حق باید به حق دار برسد، بنابراین من حق خودم را می‌خواهم.

یک شهروند دیگر گیلانی نیز با اشاره به اینکه ۶ ماه قبل در بهمن ایثار ۲ میلیون تومان برای دریافت وام سپرده گذاری کرده است، گفت: مدیران این موسسه وعده پرداخت وام با کارمزد ۵/۲درصدی، بدون سود و سریع را داده بودند که هنوز دریافت نکرده‌ایم.

وی نام خود را حامد اعلام و خاطر نشان کرد: به تعدادی از شهروندان وام پرداخت شده، ولیکن در حال حاضر بانک مرکزی اعلام کرده که فعالیت این موسسه غیرقانونی است، نمی‌توانیم هیچ پولی را دریافت یا پرداخت نماییم.

این شهروند گیلانی با تاکید براینکه مراجعه به بانک مرکزی و سرپرستی این موسسه هیچ گونه فایده‌ای نداشته است، تصریح کرد: شهروندان با تجمع مقابل استانداری از قهرمانی چابک می‌خواهند تکلیف آنان را مشخص کند.

به گفته حامد خود و برخی از دیگرشهروندان مدارک شناسایی، چک و سفته خود را به رسم امانت به مدیران شعب این موسسه داده‌اند ولی درب آن بسته و کسی جواب نمی‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در گفت‌و‌گویی با تاکیدبرا ینکه رفع مشکلات مشتریان بانک بهمن ایثار باقوت در دستور کار قرار دارد، افزود: به نظر می‌رسد برای مشتریان این بانک سوء تفاهمی به وجود آمده است.

غلام علی رضوانی دلیل به وجودآمدن این مشکل عدم انجام تعهدات این بانک با بانک مرکزی عنوان و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مدیران این بانک در گیلان پاسخ گو هستند ولی وقفه‌ای به وجود آمده ولی به زودی فعالیت خود را از سر خواهدگرفت.

وی در پایان به این گونه شهروندان گیلانی که دارای حساب هستند اطمینان داد به هیچ وجه نگران نباشند و استاندار به شدت حل این مساله را در دستور کار قرارداده تا مشکلات مشتریان حل بشود.