۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

مهمترين شرکت مخابراتی خاورميانه در آستانه تعطيل

مهمترين كارخانه مخابراتي خاورميانه , بعد از واگذاري به بخش خصوصي به مدت 4 سال است كه راكد شده و در آستانه تعطيلي كامل قرار دارد .
شركت مخابرات راه دور شيراز ( آي تي آي ) كه اساسا با هزينه و تخصص ژاپني ها ساخته شده و مهمترين شركت مخابراتي خاورميانه بود بعد از خصوصي سازي از 4 سال قبل بصورت راكد در آمده و اکنون حتي ميز و صندلي هاي آن بعنوان آهن قراضه به فروش ميرود واين شركت در آستانه تعطيلي كامل قرار دارد اين شركت كه با ظرفيت 6000 تن درست شده و با 2700 نفر آغاز به كار كرده بود داراي توانمندي بالاي کار بود و حتي هنوز هم ميتواند به خوبي پاسخگوي بازار باشد اما هيچ پروژه اي براي پرسنل شرکت داده نميشود و اكنون تنها 370 نفركارگر كارخانه باقي مانده اند كه تمامي آنها نيز 20 ماه است كه حقوقي دريافت نكردند وآنرا طلب دارند .
ماه گذشته بعد از اينكه همه اعتراضات و پيگيري هاي محلي بي نتيجه مانده بود . كارگران قصد حركت به تهران براي تجمع و تحصن در مقابل مجلس را داشتند كه با رايزنيهاي مختلفي كه توسط مقامات و ارگانها انجام شده بود اين موضوع به تعويق افتاد.
درحال حاضر وضعيت به گونه اي ميباشد كه هر 50 روز به مبلغ 300 هزار تومان به كارگر پرداخت ميشود در حاليكه دستمزد هر كدام از اين پرسنل حدود 450 هزار تومان در ماه ميباشد . به گفته يكي از اين كارگران ,اين پول فقط براي اين هست كه كارگران نميرند و زنده باشند , مابقي پول پرداخت نشده دستمزدها , به حقوق معوقه ماههاي گذشته كارگران اضافه ميشود.