۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

اطلاعیه؛ یکشنبه را به روز گرامیداشت صانع ژاله کنیم

حزب کومه له کردستان ایران

در تظاهرات مردم آزادیخواه علیه دیکتاتوری ولایت فقیه در روز دوشنبه 25 بهمن، صانع ژاله دانشجوی کرد دانشگاه هنر در اثر شلیک مستقیم عوامل تبهکار جمهوری اسلامی، بسیج های لباس شخصی، به شهادت میرسد. بلافاصله بعداز به شهادت رساندن وی دستگاه اطلاعاتی رژیم با جعل سند عضویت وی در بسیج تلاش میکند تا صانع ژاله دانشجوی آزادیخواه اهل پاوه را از عوامل رژیم معرفی کند که توسط نیروهای اپوزیسیون به قتل رسیده است. مدارک و شواهد متعدد واز جمله مصاحبه برادر وی قانع ژاله و گواهی دهها همکلاسی و همرزم وی جعلی بودن ادعای این رژیم تزویر و دروغ را محرز کرده است. 
اقدام تبهکارانه رژیم در به قتل رساندن و سپس در مصادره شهادت این عزیز جانباخته، نفرت عمومی را در سرتاسر ایران و بخصوص در کردستان دامن زده و همگان را به ابراز اعتراض به این عمل جنایتکارانه و در عین حال ریاکارانه برانگیخته است. ما ضمن ابراز تسلیت به خانواده و دوستان و همرزمان صانع ژاله، برای گرامیداشت ایشان و نیز اعتراض به سرکوبهای وحشیانه، همگام با بسیاری از فعالان سیاسی ایران و کردستان روز یکشنبه  را روز گرامیداشت صانع ژاله اعلام می کنیم.

بر همگان آشکار است که خانواده این عزیز جانباخته بشدت تحت فشار بوده و قادر نیستند از این ظلم مضاعفی که در حق عزیز از دست رفته شان اعمال شده اعتراض نمایند، کمااینکه برادر وی تنها ساعتی بعداز انجام مصاحبه با بخش فارسی  تلویزیون صدای آمریکا بازداشت شد. وظیفه بلند کردن صدای اعتراض را همه باید بر دوش خود احساس کنند. به همین جهت و به پاس احترام و بزرگداشت جانباخته راه آزادی صانع ژاله، به نشانه همدردی با خانواده و دوستان دانشگاهیش که با سرکوب مراسم بزرگداشت یاد وی روبرو شدند و همچنین به نشانه تقدیر از همه جوانان کردی که در صفوف مقدم مبارزه برای دموکراسی در جنبش آزادیخواهی دوسال گذشته ایران جان باخته اند همگام با بسیاری روز یکشنبه اول اسفند برابر با 20 فوریه را روز گرامیداشت یاد صانع ژاله اعلام میکنیم.
ما همچنین شهادت جوان آزاده محمد مختاری را که او نیز در روز بیست و پنجم بهمن ماه به دست نیروهای سرکوبگر رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی به قتل رسید به خانواده و دوستان و همرزمانش تسلیت میگوئیم و اطمینان داریم که مبارزه متحدانه توده-های آزادیخواه و حق طلب ایران روزهای عمر این رژیم جهل و جنایت را به پایان خود نزدیک خواهد ساخت.

27 بهمن ماه 1389 برابر با 17 ژانویه 2011