۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

بحران رژیم تهران؛ وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا می‌رود

به گزارش رادیو آلمان، سران اسرائیل آشکارا گفته‌اند که از روند مذاکرات اخیر رژیم ایران با قدرت‌های بزرگ در استانبول، خرسند نیستند. وزیر دفاع اسرائیل قصد دارد ناخشنودی دولت خود را به آمریکا ابلاغ کند.


مقامات اسرائیل دور تازه مذاکرات هسته‌ای را پیشرفتی برای جمهوری اسلامی ارزیابی کرده، از دولت اسرائیل خواسته‌اند که به روند سیاسی دل خوش نکند و تا دیر نشده در برابر خطر یک حکومت افراطی مجهز به سلاح هسته‌ای اقدام کند. 


اهود باراک که به زودی از امریکا دیدن می‌کند، حامل همین پیام برای سران ایالات متحده خواهد بود.




جمهوری اسلامی ادامه‌دهنده‌ی "آلمان نازی"


روز چهارشنبه (۱۸ آوریل) به مناسبت روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست، سران اسرائیل بر ضرورت مقابله با تهدیدات رژیم ایران تأکید کردند و آن را مبرم‌ترین وظیفه کشور خود دانستند.


بنیامین نتانیاهو ضمن مقایسه جمهوری اسلامی با آلمان نازی گفت که سران رژیم ایران به دنبال نابودی اسرائیل هستند و این وظیفه جامعه جهانی است که از دستیابی این رژیم به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. 


او گفت که رژیم ایران به دنبال نابودی اسرائیل است و به همین خاطر با سرسختی و جدیت تولید بمب هسته‌ای را دنبال می‌کند که "اسرائیل هدف اصلی آن خواهد بود".


آقای نتانیاهو همچنین گفت: «جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای وظیفه جامعه جهانی، و قبل از همه وظیفه دولت اسرائیل است.»


شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل نیز در سخنرانی خود گفت که رژیم ایران امروزه همان هدفی را دنبال می‌کند که شش دهه پیش رژیم آلمان نازی دنبال می‌کرد. آنها موفق شدند که ۶ میلیون یهودی را به قتل برسانند، امروز جامعه جهانی باید از گذشته درس بگیرد و از بروز فاجعه‌ای دیگر برای یهودیان جلوگیری کند.


رئیس جمهور اسرائیل گفت که رژیم ایران تنها خطری برای اسرائيل نیست، بلکه "کانون خطر برای صلح جهانی و مرکز تروریسم است".


شبکه ده تلويزيون اسرائيل شامگاه یکشنبه (۱۵ آوریل) گزارشی درباره تدارکات نيروی هوايی اسرائيل برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی پخش کرد. 


در گزارش مزبور گفته شد که اگر تلاش‌های سياسی جهانی برای وادار کردن رژیم ايران به تغيير مسير برنامه هسته‌ای اين رژیم نتیجه‌بخش نباشد و نخست وزير اسرائيل سرانجام گزينه نظامی را انتخاب کند، جنگنده‌های نيروی هوايی اسرائيل وارد عمل خواهند شد.