۱۳۹۱ اردیبهشت ۹, شنبه

اقدام مجلس ژست سیاسی علیه احمدی نژاد است



زمان نیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان در گفت و گو با شبکه ایران با بیان این مطلب که ماباید از مدیران ارشد و مسوولان ارشد که استراتژی های مدیریت کشور در دستشان است، حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: مطرح شدن اصلاح طرح سؤال از رئیس جمهور بدون تدبیر سیاسی و صرف ژست و برخورد سیاسی با احمدی نژاد درمجلس مطرح شد.

قاسم محمدی با اشاره به اینکه طرح هایی که از جنبه سیاسی برخوردارند و به صرف در گیری های سیاسی به تصویب می رسد ، دوام و عمر طولانی برخوردار نیستند،افزود:به طور قطع مجلس نهم طرح سؤال از رئیس جمهور را که در اواخر عمر مجلس هشتم به تصویب رسیده اصلاح خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مجلس نباید بر اساس حزب گرایی، گروه گرایی و باند گرایی در تصویب طرح ها و لوایح عمل کرده و به جای یک گره ، هزاران گره به کار مملکت  اضافه کند.

وی افزود:  ضرورتی نداشت که مجلس بر خلاف قانون اساسی در راستای محدود کردن رئیس جمهور فعلی و آینده عمل کند.

محمدی تاکید کرد: اقدام امروز مجلس درخصوص  اصلاح طرح سؤال برخلاف نص صریح قانون اساسی و مداخله در کار قوه مجریه محسوب می شود وبه عباراتی محدود کردن وظایف و اختیارات رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: اقدام مجلس در اصلاح طرح سؤال از رئیس جمهور کاملا سیاسی و امیدواریم مجلس آینده این طرح را تغییر دهد و گرنه دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه کسانیکه در تبعیت از مقام معظم رهبری خود را پیشقراول می دانند درعمل ثابت کردند که پایبند به منویات ایشان نیستند،افزود:اصولگرایی ما باید ارزشی و ولایی باشند و سیاسیون ما هم در مجلس به این بیداری برسند که به خاطره خرده حساب هایی با برخی مدیران ، وزراء ،شخصیت ها و شخص احمدی نژاد گرهی به گره های کشور اضافه نکرده و با ارائه طرحی دست و پای رئیس حمهور را نبندند.

وی با بیان این مطلب که طبق قانون رئیس جمهور باید اختیارات قانونی تام داشته باشد،افزود: رئیس جمهور باید از قدرت تغییر امور برخوردار باشد که متاسفانه عده ای در مجلس به خاطر آنکه این تغییرات به ضررشان است، جلوی آن ایستادند.

محمدی با اشاره به برخی اقدامات تأمل برانگیز مجلس اصولگرای هشتم ،گفت: اصولگرای به شعار نیست ، بلکه پایبندی به قانون، آرمان های شهدا و عمل است.

وی تاکید کرد: جای تاسف  با توجه به در پیش بودن مذاکرات هسته ای دربغداد به جای آنکه دولت را را شارژ کنیم ، گرهی به مشکلات اضافه کنیم.