۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

حمله نماینده ولی فقیه به ترکیه و کشورهای عربی


سایت دیگربان: علی سعیدی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه٬ عربستان و قطر را «پادوی آمریکا» در حوادث سوریه نامید و هشدار داد «توطئه‌چینی» آنها در این کشور به ضررشان تمام خواهد شد.
آقای سعیدی روز سه‌شنبه (۲۲ فروردین) به خبرگزاری مهر گفته است: «معادلات منطقه خاورمیانه به نفع عربستان، قطر و بعضی کشورهای دیگر منطقه پیش نمی‌رود و تاریخ این رژیم‌ها به پایان رسیده است.»
وی افزوده است: «حمایت معنوی ایران و ایستادگی روسیه و چین زمینه شکست توطئه آمریکا، قطر و عربستان را فراهم می‌کند.»
نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین با انتقاد از دخالت «ترکیه» در حوادث سوریه گفته که «اردوغان یا خواب امپراتوری عثمانی را می‌بیند و یا با توجه به افول شرایط عربستان و مصر می‌خواهد نقش رهبری جهان اسلام را بر عهده بگیرد.»
سعیدی اظهار کرده که مردم مسلمان ترکیه از اردوغان انتظار دارند «به صورت محکم در کنار بیداری اسلامی قرار بگیرد و در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.»
جمهوری اسلامی با آغاز اعتراض‌ها در سوریه٬ از بشار اسد حمایت می‌کند و از کشور‌های عربی و ترکیه به خاطر حمایت از مخالفان اسد خشمگین است.
مقام‌های جمهوری اسلامی در یک سال گذشته بار‌ها به این کشور‌ها به خاطر «دخالت» در امور داخلی سوریه هشدار داده‌ و به صراحت اعلام کرده‌اند همه‌جانبه از بشار اسد پشتیبانی می‌کنند.

*****

اردوغان در توهم امپراطوری عثمانی

سعیدی همچنین به نقش آفرینی ترکیه در تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: نخست وزیر ترکیه تلاش می کند چندین نقش را در حوادث سوریه بازی کند. اردوغان یا خواب امپراتوری عثمانی را می بیند و یا با توجه به افول شرایط عربستان و مصر می خواهد نقش رهبری جهان اسلام را بر عهده بگیرد، البته شاید یکی دیگر از دلایل این باشد که وعده های بسیار سنگینی از آمریکا به آنها داده شده باشد.

وی اظهار داشت: معتقدم این گونه دوگانگی ها خیلی به نفع نخست وزیر ترکیه نخواهد بود و مردم این کشور تاب تحمل را ندارند. چرا که  مردم مسلمان این کشور توقع داشتند که حزب آقای اردوغان به صورت محکم در کنار بیداری اسلامی قرار بگیرد و در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و بتواند همراه با ایران و جبهه مقاومت زمینه پیروزی های بیشتر را فراهم کند.