۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

تجمع اعتراضی داوطلبان وکالت در مقابل ساختمان کانون..


خبرگزاری هرانا - امروز تعدادی از دواطلبان کارآموزی وکالت که مدعی اجرا نشدن ماده ۲۸ آیین نامه لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری توسط کانون وکلای هستند مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز تجمع کرده‌اند.

به گزارش مهر، از صبح امروز (سه شنبه) بیش از ۲۰۰ داوطلب آزمون وکالت که به گفته خودشان حقشان ضایع شده است در مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز تجمع کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این گروه از دواطلبان کارآموزی وکالت مدعی عدم اجرای ماده ۲۸ آیین نامه لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری توسط کانون وکلای شده‌اند و شکایت خود را به محکمه برده‌اند ولی در این میان کانون وکلا همچنان بر قانونی بودن اقدام خود پافشاری می‌کند.

از سوی دیگر معترضین باحضور در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران اقامه دعوا کرده و برای رسیدگی به شکایت معترضان در چندین شعبه مجتمع تعیین وقت شده است.

یکی از معترضان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلایل تخلف کانون وکلا در پذیرش کارآموزان سال ۹۰ اعلام کرد: برای نخستین بار است که از کمیسیون تعیین تعدادکارآموزان وکالت کانون وکلای مرکز شکایت می‌شود و این شکایت تنها به دلیل اجرا نکردن ماده ۲۸ و ۳۰ آیین نامه لایحه قانونی استقلال وکالت دادگستری توسط این کمیسیون بوده است.

این شاکیان اظهار داشتند: اگر این کمیسیون قانون (ماده ۲۸) را به درستی اجرا می‌کرد امروز به جای یکهزار و ۲۲۰ کارآموز بیش از دو هزار و ۷۰۰ کارآموز وارد دوره کارآموزی می‌شدند. نکته قابل تامل اینجاست که مسئولان کانون و اعضای کمیسون در پاسخ به اعتراضات می‌گویند ماده ۲۸ و ۳۰ نسخ شده در حالی که قانون سال ۷۶ تنها ماده ۲۹ را نسخ کرده است.