۱۳۹۱ فروردین ۲۰, یکشنبه

کارگران: مشكلات مثل تاولی چركين سرباز كرده است


ایلنا: حدود ۸۰۰ نفر از کارگران کارخانه صنایع فلزی ایران صبح امروز به دليل عدم دريافت مطالبات قانونی‌شان در مقابل ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند. 

تجمع کارگران کارخانه صنایع فلزی ایران که در سال گذشته چندین بار در داخل محوطه کارخانه و همچنين در مقابل وزارت صنایع و ساختمان ریاست جمهوری در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه و سایر مطالبات قانونی‌شان به وقوع پیوسته بود، با عدم تحقق وعده‌هاي دولت در سال جديد هم ادامه پيدا كرد. 

به گزارش خبرنگار اعزامي ایلنا به اين تجمع اعتراضي، حدود۸۰۰ کارگر صنایع فلزی که با روپوشهای متحد الشکل، درحد فاصل میدان پاستور تا مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند، خواستار رسیدگی به وضعیت حقوق، عیدی، سنوات و سایر معوقات و مطالبات خود هستند. 

یکی از کارگران که اصرار داشت نامش فاش نشود، گفت: مشکل ما سالهاست که مانند یک تاول چرکین وجود داشته، اما اينك سر باز کرده است. 
مشکل آنجاست که قانون کاری که به این خوبی نوشته شده از جانب کارگران عملی می‌شود اما متاسفانه با اینکه وظيفه دولت اجراي قانون است، به هر طريق از وظايفش شانه خالي مي‌كند. 

یکی دیگر از کارگران که مرتبا به میان حرفهای همكارش می‌پرید، گفت: ما را از مرکزیت خارج کرده‌اند، کارگر نمی‌داند از چه کسی پیروی کند، صنف خاصی نداریم، نداشتن مرکزیت دست و پای ما را بسته است. 

کارگر دیگری گفت: من ۴ فرزند دارم که یکی‌شان ۱۰ سال پیش با بیماری سرطان فوت کرد و علت مرگ زود هنگامش وضعیت بد اقتصادی و مالی من بود که در ادامه معالجه‌اش کم آورده بودم و همیشه خودم را مقصر می‌دانم. 

همسرم هم بیمار بود و نیاز به عمل داشت که از توانم خارج بود. بار‌ها از مسئولین کارخانه درخواست پرداخت معوقاتم را برای معالجه همسرم داشتم اما اهمیتی نمی‌دادند،. خوشبختانه همسرم با قرض گرفتن از دوستانم جراحي شد اما هنور بدهی آن عمل پرداخت نشده است. 

كارگر ديگري گفت: با آنکه سالهاست کارگر قراردادی هستم، امسال هنوز با ما قراردادی امضاء نشده است و ما نگران آینده هستیم.