۱۳۹۱ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

قاتل کهریزک به مجلس بی خاصیت کَلَک زد


زینت میرهاشمی 

 گزینش سعید مرتصوی از طرف احمدی نژاد در مسئولیت مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، حرکتی حساب شده در جدال باندهای حکومت بود. سعید مرتضوی چهره ای منفور و معروف به جلاد زندان کهریزک، هنگامی به این مقام انتخاب شد که پرونده وی در رابطه با جنایتهای انجام شده در کهریزک بسته نشده بود.  

مجلس نشینان انتصاب مرتضوی را به برگی علیه احمدی نژاد و به موضوعی قابل جدل در مجلس تبدیل نمودند. معترضان با سر و صدای زیاد دولت احمدی نزاد را تهدید به استیضاح وزیرش نمودند. سرانجام روز یکشنبه 28 فروردین کسانی که قرار بود وزیر کار را استیضاح کنند، با قول «شرف» این جلاد، امضاهای خود را پس گرفتند. 

مضحک تر از همه این قول «شرف» را حداد عادل تائید کرده است. مجلس نشینان در برابر دم و دستگاه دولت احمدی نژاد چنان بی یال و دُم هستند که به قول شفاهی که البته قول دهنده آن را تکذیب کرده، تن دادند. 

رسوایی مجلس با عدم پذیرش هر گونه استعفای احتمالی مرتضوی از طرف احمدی نژاد بیشتر آشکار شد. وزیر استیضاح نشد، مرتضوی در سمت خود باقی ماند، احمدی نژاد بار دیگر ریشخندی به مجلس نشینان زد و با حمایت از مرتضوی بر بی خاصیتی قوه مُقَنَنِه مُهر تایید گذاشت. 

رسیدگی به جنایات افرادی مثل سعید مرتضوی از جانب کسانی که خود در قتل و جنایت سهیم هستند، به روالی پیش خواهد رفت که در چند روزه گذشته شاهد بودیم. 

سعید مرتضوی مهره ای از حکومت قتل و جنایت است که با امکانات حکومت دست به جنایت زده است. اگر سعید مرتضوی هم برکنار شود، جنایت به وسیله مهره های دیگر ادامه خواهد یافت.