۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

تولید نفت ایران به کمترین میزان در 20 سال گذشته رسیده

رویترز در تازه ترین گزارش خود مدعی شد عراق و عربستان با افزایش تولید نفت خود طی ماههای اخیر ، کمبود تولید ایران را تا حد زیادی جبران کرده اند . 

  به گزارش «دنیای صنعت» به نقل از فارس رویترز در ادامه افزود میزان صادرات نفت ایران هم اکنون به کمترین حد خود در بیست سال اخیر رسیده است .

بر اساس این گزارش میزان تولید 12 کشور عضو سازمان اوپک نیز طی ماه جاری میلادی به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده است . بر این اساس ساموئل سیسزوک کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد بدون افزایش تولید نفت عراق و عربستان طی ماههای اخیر امکان جبران کمبود تولید و صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی انرژی وجود نداشته است . در غیر این صورت قیمت نفت به شدت افزایش می یافت ولی افزایش تولید نفت عربستان و عراق موجب شده است تا حد زیادی از روند صعودی قیمت نفت به علت کمبود تولید و صادرات نفت ایران جلوگیری شود .

وی در ادامه تصریح کرد  غیر از عربستان و عراق ، میزان تولید نفت امارات و کویت نیز با افزایش روبرو شده است . بر اساس گزارش اوپک میزان تولید نفت اعضای این سازمان طی ماه آوریل به بیش از 31.57 میلیون بشکه در روز رسیده است . این رقم در ماه گذشته به کمتر از 31.32 میلیون بشکه در روز رسیده بود . میزان تولید نفت اوپک در ماه آوریل به بالاترین حد خود در چهار سال اخیر رسیده است .

در ماه آوریل میزان تولید نفت عراق با بیشترین افزایش در بین اعضای اوپک روبرو شده است . میزان تولید نفت عراق طی ماه آوریل با 230 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل به بیش از 3 میلیون بشکه در روز رسیده است . میزان تولید نفت عربستان نیز طی ماه آوریل به مرز 10 میلیون بشکه در روز رسیده است . 

روی میسون کارشناس ارشد انرژی نیز تاکید کرد کاهش فروش و صادرات نفت ایران موجب شده است تا این کشور بخش زیادی از نفت تولیدی خود را ذخیره کند . بر این اساس تولید نفت ایران در ماه آوریل به کمتر از 3.15 میلیون بشکه در روز رسیده است که پایین ترین رقم از سال 1990 میلادی به شمار می رود .