۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۲, جمعه

فعال شدن دستگاه صدور فتوای ارتداد و قتل


جعفر پویه

همزمان با سرکوب گسترده مردم و لشکرکشی دستگاه داغ و درفش رژیم به خیابانها و بگیر و ببند زنان و دختران، دستگاه صدور فتوا و حکم قتل و ارتداد آخوندها نیز فعال شده و اقدام به تهدید قتل و مرگ دگراندیشان و فعالان حوزه های فرهنگی کرده است.

از یک سو بعضی از آخوندها و آیت الله های دزد و جانی با انتقاد از دولت و گرانی، برای مردم اشک تمساح می ریزند و از سوی دیگر، آن دسته که خیالشان توسط دستگاه سرکوب راحت شده، پا را از حد خود فراتر گذاشته و سعی دارند با فتوای قتل و ارتداد، دهان دگراندیشان را ببندند. درماه جاری (اردیبهشت) عده بسیاری از روزنامه نگاران و کاریکاتوریستها و نویسندگان یا به زندان انداخته شده اند و یا توسط بیدادگاه های تفتیش عقاید رژیم به شلاق محکوم گردیده اند. در همین بازه زمانی، نمایشگاه کتاب تهران به موجبی برای شاخ و شانه کشیدن و یکه تازی آخوندهای متحجر و عقب مانده علیه جامعه روشنفکری ایران تبدیل شده است. درحالی که مقامات مربوطه، بسیاری از ناشران مستقل را از شرکت در نمایشگاه محروم کرده اند، باز همان اندک ناشران شرکت کننده در نمایشگاه نیز به شیوه های مختلف تحت فشار قرار گرفت اند.

طبق خبرها، کتابهای بسیاری از نمایشگاه جمع آوری شده و معاون وزیر ارشاد خبر از جمع آوری 120 عنوان کتاب از نمایشگاه می دهد. بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز خبر از تعطیلی سه غرفه کتاب در روز گذشته (پنجشنبه) می دهد. او ناشران را تهدید کرد، در صورتی که کتابهایی که سالهای قبل از آن معاونت مجوز انتشار دریافت کرده اند را به نمایشگاه بیاورند، با آنها برخورد خواهد شد.

این شلتاقها با فتوای آیت الله ها وحید خراسانی و نوری همدانی تکمیل می شود، وقتی علیه کتاب و کتابخوانی وارد عمل می شوند. آخوند وحید خراسانی، علیه کتابهای عرضه شده در نمایشگاه عمامه بر زمین می کوبد و وزارت ارشاد رژیم ولایت فقیه را "وزارت اضلال" می خواند. او دلیل قضاوت خود را اینگونه بیان می کند: "در این دستگاه کتاب‌فروشی این زمان کتب عامه آزادانه به این جوانهای تحصیل نکرده در دین فروخته شده، مغز آنها پریشان می شود."

این وحشت از کتابخوانی را آیت الهی دیگر به نام نوری همدانی اینگونه بیان می کند: "امروز به برکت انقلاب اسلامی بنیانهای فرهنگی ما نیز تغییر کرده است، ولی متاسفانه باز می‌شنویم که در نمایشگاه کتاب امسال ۸۰ درصد کتابها بر اساس فرهنگهای غربی عرضه شده است."

او کتابی در مورد زندگی زهرا، دختر پیامبر اسلامی را بهانه قداره بندی خود قرار داده و علیه دانستن و دانش اندوزی به دلیل غربی بودن آن فتوا صادر می کند.

معلوم نیست در کشور تحت سیطره خامنه ای به عنوان ولی فقیه، چند مرجع و نهاد برای سرکوب نویسندگان و ناشران و روزنامه نگاران وجود دارد. از عجایب اینکه وزارت ارشاد رژیم علت توقیف ماهنامه "نسیم بیداری" را مصوبه شورای امنیت ملی اعلام می کند. با این حساب باید بستن دهان نویسندگان و روزنامه نگاران و برچیدن بساط ناشران را از دغدغه های رژیم در حد امنیت ملی قلمداد کرد.

یعنی، دستگاه ممیزی رژیم برای ترویج ندانستن و جلوگیری از چاپ و انتشار نه تنها وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، دادستانیها و از همه بالاتر، شورای عالی امنیت ملی را دارد، بلکه مجلس آخوندها و نمایندگان آن نیز دستی در این کار دارند. محکوم کردن محمود شکرانه به جرم کشیدن کاریکاتور احمد لطفی، نماینده سابق مجلس به شلاق یک طرف و افسار پاره کردن و کف به دهان آوردن مهدی کوچک زاده، نماینده بی چاک و دهن مجلس علیه یک روزنامه نگار به جرم درخواست مصاحبه، طرف دیگر این ماجراست.

اما از همه عجیب تر فتوای قتل شاهین نجفی به جرم خواندن یک ترانه انتقادی رَپ است. قاتلان و رجاله های کف به دهان رژیم ولایت فقیه، درحالی که مردم در بدترین وضعیت معیشتی بسر می برند و گرانی و ورشکستگی اقتصادی کشور را به سرازیری نابودی انداخته است، شمشیر از رو بسته با عربده کشی، حکم قتل شاهین نجفی را دست به دست می چرخانند و اینگونه سعی می کنند تا با گسترش جو رعب و وحشت، دهان منتقدان به رژیم فاسد، قاتل و جنایتکار مشتی آیت الله و آخوند جانی را ببندند.

نه حکم ارتداد شاهین نجفی و نه فتواها و عربده کشیهای آخوندهای دزد و جنایتکار حاکم بر کشور علیه روزنامه نگاران، نویسندگان و انتشاراتیها نخواهد توانست رژیم دزدان و جانیان را از سرنوشت محتوم خود که زباله دانی تاریخ است، نجات دهد.

در عصر ارتباطات، رجاله های بی آبرویی که کشور و مردمی را به تباهی کشانده اند، نمی توانند بیش از این جلو اطلاع رسانی و محدود کردن مردم را بگیرند .