۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

میت رامنی: ارتش آمریکا ضعیف شده و باید قوی شود



ایرنا: میت رامنی نامزد جمهوریخواهان با انتقاد از سیاست های دفاعی و نظامی باراك اوباما رییس جمهور كشورش، گفت : باید ارتش آمریكا به قویترین و بزرگترین ارتش دنیا تبدیل شود. 
  
رامنی در مراسم بزرگداشت روز نظامیان آمریكایی با بیان اینكه ارتش آمریكا هم اكنون ضعیف شده است، تفاوت دیدگاههای خود با اوباما در این بخش را آشكار كرد. 

باراك اوباما معتقد است ارتش آمریكا باید ارتشی كوچك اما چابك و كار آزموده باشد به همین دلیل در حال بازگردان سربازان آمریكایی از عراق و افغانستان تا پایان سال 2014 است. 

وی با انتقاد از سیاست های دفاعی دولت اوباما خاطر نشان كرد ما دو انتخاب را در پیش روی خود داریم یا مانند كشورهای اروپایی ارتش خود را كوچك كنیم و به نیازهای اجتماعی مردم رسیدگی كنیم و یا با بازسازی ارتش به عنوان قویترین ارتش دنیا مطرح شویم. 

بر اساس توافق میان كنگره و كاخ سفید آمریكا قرار است در یك پروسه زمانی 10 ساله، مبلغ 487 میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریكا كاسته شود. 

به گفته تحلیلگران اختلاف نظر میان میت اوباما و رامنی در خصوص سیاست های دفاعی و نظامی آمریكا می تواند تاثیر مستیمی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریكا داشته باشد. 

بر اساس نظر سنجی كه توسط موسسه گالوپ صورت گرفته است، 58 درصد مردم آمریكا به ویژه نظامیان سابق از سیاست های دفاعی میت رامنی حمایت می كنند و تنها 34 درصد آنان با سیاست های دفاعی و نظامی اوباما موافق هستند. 

میت رامنی سخت مخالف سیاست های اوباما در بحث كاهش نیروهای نظامی آن كشور و سیاست كاخ سفید در قبال تحولات مربوط به سوریه می باشد. 

انتخابات ریاست جمهوری امریكا در نوامبر سال جاری برگزار می شود.