۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

ضعف صدا و سیما در پوشش مرحله دوم انتخابات مجلس


شبکه تهران تنها شبکه ای است که انتخابات دور دوم مجلس را پوشش داده است. مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی روزجمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود که اکثر شبکه های رسانه ملی، اطلاع رسانی کافی را در این زمینه انجام ندادند.

به گزارش نداي انقلاب، بر اساس این گزارش از بین شبکه های صدا و سیما تنها شبکه ی ۵ سیما (تهران) با تغییر لوگوی شبکه اش و اضافه کردن جمله "۱۵ اردیبهشت حضوری دوباره" به نوعی این رویداد مهم را پوشش داده است. 

همچنین دیگر شبکه های سیما نظیر شبکه های یک، دو، سه، چهار، خبر، آموزش، قرآن، بازار و جام جم که در دور اول انتخابات در عرصه اطلاع رسانی نسبتاً قوی عمل کردند در این دوره عملکرد مناسبی نداشتند. شبکه های تازه تاسیس سیما نظیر نمایش، آی فیلم، مستند، شما، پرس و العالم نیز که در دور اول کمترین تحرک انتخاباتی را داشتند در این دوره نیز روال سابق خود را در عدم پوشش رسانه ای انتخابات در پیش گرفتند. 

البته در بین شبکه ها خصوصاً شبکه سوم سیما هر از چند گاهی پیام های انتخاباتی به صورت زیر نویس پخش می شود که به نظر می رسد حجم کم این پیام ها در مقایسه با اهمیت انتخابات دور دوم مجلس در عرصه بین الملل اصلا کافی نباشد. 

در پایان به نظر می رسد صدا و سیما نسبت به رویداد مهم ۱۵ اردیبهشت کم توجهی کرده و می توان گفت که از تاثیر رسانه ای خود بر افزایش حضور مردم در دور انتخابات و باشکوه کردن این مرحله از انتخابات غافل است. 

بنا بر این گزارش ۱۳۰ نامزد در ۳۳ حوزه انتخابیه برای دستیابی به ۶۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم، روز جمعه با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

حوزه های انتخابیه به شرح ذیل برگزار خواهد شد: 

۱. آبادان 
۲. آباده، بوانات و خرم بید 
۳. اردبیل،نمین، سرعین و نیر 
۴. اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار 
۵. اصفهان 
۶. اهواز و باوی 
۷. ایذه و باغملک 
۸. ایلام، ایوان، مهران، شیروان وچردوال و ملکشاهی 
۹. بروجرد 
۱۰. بهبهان 
۱۱. پلدختر 
۱۲. تبریز،اسکو و آذرشهر 
۱۳. تفرش، آشتیان و فراهان 
۱۴. تویسرکان 
۱۵. تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر 
۱۶. خرم آباد و دوره 
۱۷. درود و ازنا 
۱۸. دزفول 
۱۹. دشت آزادگان و هویزه 
۲۰. دهلران، دره شهر و آبدانان 
۲۱. رشت 
۲۲.زابل، زهک و هیرمند 
۲۳. سمیرم 
۲۴. سنندج، دیواندره و کامیاران 
۲۵. شیراز 
۲۶. طوالش، رضوانشهر و ماسال 
۲۷. کرمانشاه 
۲۸. گرگان و آق قلا 
۲۹. لنجان 
۳۰. مشهد و کلات 
۳۱. ملایر 
۳۲. مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم 
۳۳. همدان و فامنین 

منبع: محدوده