۱۳۹۱ مهر ۱۴, جمعه

ادامه اعتصاب گسترده در بازار تهران، اعتصاب و ناآرامی در بازارهای مشهد و تبريز

به رغم سرکوب و بگير و ببند رژيم درمانده آخوندی، امروز پنجشنبه اعتصاب گسترده در بازار تهران ادامه دارد و بيش از 80درصد مغازهای بازار تهران بسته هستند.
نيروهای سرکوبگر خامنه ای به منظور جلوگيری از تظاهرات و خيزش دوباره در سراسر بازار حضور دارند و با نصب نرده ها، مانع از ورود مردم به بازار می شوند.
روز چهارشنبه به رغم اقدامات سرکوبگرانه رژيم، درگيريها با شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولايت فقيه، و نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم در خيابانهای تهران ادامه يافت.
در چهار راه استانبول درگيری شديدی ميان مردم و مزدوران نيروی انتظامی و اوباش لباس شخصی جريان داشت و مزدوران سرکوبگر تظاهر کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و شماری را دستگير کردند.
در خيابان منوچهری نيز درگيريهای مشابهی روی داد.
در خيابان ناصر خسرو رويارويی شديدی ميان مردم و نيروهای سرکوبگر روی داد.
پل حافظ، سه راه جمهوری نيز از ديگر مناطقی است که در آن تظاهرات و درگيری رخ داده است.
ايستگاههای مترو در مناطق درگيری بسته بود و مزدوران سرکوبگر آنها را تحت کنترل گرفته بودند تا مانع از پيوستن هر چه بيشتر مردم به صفوف تظاهرات شوند.
حوالی عصر، ستون بزرگی از مزدوران گارد ويژه نيروی انتظامی و انبوهی از موتورسواران لباسی شخصی در خيابان فردوسی به مردم و صرافيها يورش بردند و وحشيانه تعدادی از صرافيها را به آتش کشيدند و در و شيشه های شمار ديگری را شکستند.
در خيابان منوچهری نيز نيروهای سرکوبگر انتظام و لباس شخصی چندين مغازه را به آتش کشيدند تا به گردن مردم بياندازند.

علاوه بر تهران، در نقاطی از شهرهای تبريز و مشهدی نيز مردم به خيابان آمدند و عليه ديکتاتوری آخوندی به شعار دادند پرداختند. در مشهد نيز درگيری ميان مردم و نيروهای سرکوبگر روی داد

در تبريز مزدوران نيروی انتظامی برای بازکردن طلافروشيها به تهديد و ارعاب صاحبان آنها روی آوردند.
خبرگزاری سپاه پاسداران، با درج اطلاعيه يک ارگان فاشيستی باند خامنه ای در بازار موسوم به «جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار» نوشتند: روز چهارشنبه عده يی از مجاهدين و عناصر مشکوک وابسته به دشمنان اسلام، با ايجاد ارعاب در بازار درصدد تعطيلی بازار برآمدند

ادامه درگيريها و تظاهرات در نقاط مختلف تهران
در ادامه خيزش مردم تهران، روز پنجشنبه مردم و جوانان دلير با برپايی تجمع تظاهرات نقاط مختلف تهران به مقابله با مزدوران نيروی انتظامی و لباس شخصی برخاستند و در ميدان حسن آباد با مزدوران رژيم درگير شدند.
از صبح روز پنجشنبه با ادامه اعتصاب و تعطيلی يکپارچه بازاريان شريف، بازاريان خيابانهای اطراف بازار تهران، از جمله در لاله زار، خيابان و ميدان فردوسی، ميدان حسن آباد و توپخانه، دست به تجمع و اعتراض زدند.
گزارشها حاکيست که ابزار فروشان در ميدان حسن آباد در حمايت از اعتصاب بازار دست به اعصاب زده و در مقابل حمله مزدوران نيروی انتظامی به مقابله برخاستند.
در ميدان فردوسی و لاله زار نيز، کسبه و صرافان با بستن مغازه های خود دست به تجمع زدند و مردم نيز به صفوف آنها پيوستند و تجمع بزرگی از مردم شکل گرفت. مزدوران سرکوبگر نيروی انتظامی و لباس شخصی در وحشت از گسترش اعتراض وحشيانه به تجمع مردم حمله ور شدند. مردم متعرض بار ديگر در خيابان لاله زار تجمع کردند و به شعار دادن عليه رژيم آخوندی پرداختند.

در حاليکه حضور پر شمار مزدوران نيروی انتظامی در مناطق مرکزی تهران و بازار، نوعی حکومت نظامی را تداعی می کند، کليه صرافيهای خيابان فردوسی تا استانبول مغازه های خود را بسته و به اعتصاب بازاريان پيوسته اند.