۱۳۹۱ مهر ۱۴, جمعه

یک گروگانگیر آمریکایی توسط پلیس اسرائیل کشته شد

رادیو فرانسه: به دنبال گروگانگیری در یک هتل در شهر ساحلی "ایلات" اسرائیل، پلیس این کشور یک شهروند آمریکایی را که عامل گروگانگیری بود و یکی از خدمۀ هتل را به قتل رسانده بود، از پای در آورد.

شهر ساحلی "ایلات" واقع در جنوبی ترین منطقۀ اسرائیل ، در حال حاضر به مناسبت جشنهای مذهبی یهودیان مملو از جمعیت است. این واقعه در هتلی پنج ستاره بنام "لئوناردو کلاب" رخ داده است و گرچه کسی در این درگیری زخمی نشده ، ولی چندین توریست ساکن در هتل در حالت شوک عصبی به بیمارستان منتقل شدند.

بنا به نخستین اطلاعات، شهروند آمریکایی جوانی 22 ساله است که چند ماهیست برای کار به اسرائیل سفر کرده بود و در حال حاضر در همین هتل مشغول به کار بوده است.

در حالیکه در نخستین ساعات بسیاری از رسانه ها از این رویداد به عنوان گروگانگیری سیاسی یاد کردند، سخنگوی پلیس اسرائیل رسمأ اعلام کرد که این حادثه هیچگونه ارتباطی با بحران سیاسی اسرائیل و فلسطین ندارد و صرفأ یک درگیری شخصی بوده است.

جوان آمریکایی به دنبال درگیری با یکی از همکارانش به سوی یکی از مأمورین امنیتی هتل رفته و با حمله به وی اسلحۀ شخصی او را ربوده و همکار خود را کشته. سپس وی به آشپزخانۀ هتل پناه برد و چند نفر را گروگان گرفت ، افرادیکه موفق شدند با کمک نیروهای ویژۀ پلیس اسرائیل رهایی یابند و جوان آمریکایی در درگیری با پلیس کشته شد.