۱۳۹۱ آبان ۱۲, جمعه

جمهوری اسلامی به کشتی شکسته تشبیه شد

 دیگربان: محی‌الدین حائری شیرازی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری٬ جمهوری اسلامی را به «کشتی شکسته‌ای» تشبیه کرد که سرنشینانش تلاش می‌کنند مانع غرق شدن آن شوند.

آقای حائری شیرازی این مطلب را طی یادداشتی که روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در سایت رسمی سازمان بسیج منتشر شده٬ بیان کرده است.

وی نوشته است: «ما {جمهوری اسلامی} مثل کشتی‌ شکستگانی هستیم که دشمنان با هزاران تحقیق و بررسی، روزنه‌هایی در بدنه کشف می‌کنند و تمام توجه‌شان را به آن نقطه معطوف می‌کنند.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده که سرنشینان این کشتی پس از هر حمله «دشمن» متوجه «نقطه‌ ضعف» شده و تلاش می‌کنند آن را برطرف کنند.

حائری شیرازی در بخش دیگری از یادداشت خود تحریم‌ها علیه ایران را به «اتوی داغی» تشبیه کرده که به «کف پای» جمهوری اسلامی چسبانده شده و مردم باید در برابر حرارت آن «مقاومت» کنند.

وی همچنین نوشته که «فشار اقتصادی هدفی جز به سازش کشیدن نظام ندارد٬ اما مردم نه از اخم ابر قدرت‌ها دلشک و نه از لبخند آن‌ها دلگرم و نه از تهدید آن‌ها مرعوب و نه به تطمیع آن‌ها فریفته‌» نخواهند شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان یادداشت خود هشدار داده که «خوش‌بینی» مقام‌های جمهوری اسلامی در برابر وعده‌های غرب منجر به از دست رفتن تمام «دستاورد‌های انقلاب» خواهد شد.

در ماه‌های اخیر و با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها٬ زمزمه‌هایی در جمهوری اسلامی مبنی بر آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا شنیده می‌شود.

در این میان فرماندهان سپاه و روحانیون نزدیک به علی خامنه‌ای اعلام کرده‌اند «مخالف» آغاز مذاکرات هستند و با کسانی که چنین طرحی را دنبال می‌کنند نیز برخورد خواهند کرد.