۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه

قطعنامه پارلمان اروپا :محکومیت اعدامهای جمعی، شکنجه و قتل وحشیانه ستار بهشتی و نقض حقوق بشر توسط دیکتاتوری آخوندی


وضعیت فعلی حقوق بشر در ایران نمونه یی از نقض سیستماتیک حقوق اولیه انسانی و قتل ستار بهشتی نمونه فجیع دیگری  از شکنجه سیستماتیک  و انکار حقوق پایه یی زندانیان سیاسی در ایران است
اجلاس رسمی پارلمان اروپا در استراسبورگ
۲۲ نوامبر ۲۰۱۲ - ۲ آذر ۱۳۹۱
پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه یی نقض حقوق بشر در ایران، اعدامهای جمعی و قتل ستار بهشتی به دست دژخیمان خامنه ای محکوم کرد.
این قطعنامه  در اجلاس بزرگ پارلمان اروپا که در استراسبورگِ فرانسه برگزارشد، به تصویب نمایندگان رسید.
درجریان تصویب این قطعنامه نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای مختلف و ازگروههای مختلف پارلمانی سخنانی درحمایت ازقطعنامه محکومیت فاشیسم دینی حاکم برایران ایراد کردند.
نمایندگان درسخنان خود از آزار و شکنجه زندانیان سیاسی ابراز انزجار کردند ودرباره زندانیان سیاسی محکوم به اعدام هشدار دادند و خواستار اقدامات فوری بین المللی برای توقف اعدامها در ایرانن شدند.
نمایندگان پارلمان اروپا درسخنرانیهای خود مداخلات جنایتکارانه حکومت آخوندی در منطقه به ویژه در بحرانسازی غزه و جنایات این رژیم علیه مردم  وقیام کنندگان در سوریه و هم چنین مداخلا ت دیکتاتوری آخوندی درعراق  و توطئه هایش علیه مجاهدان اشرف و لیبرتی  را محکوم کردند.
استرون استیونسون، درحالیکه فهرست شهیدان مجاهد خلق را بالا گرفته بود، خطاب به رئیس اجلاس، گفت این کتاب اولین جلد از اسامی ۲۰۰۰۰ اعدام شده از هواداران مجاهدین توسط رژیم فاشیستی ایران  است که مطلقا خشم برانگیز است. وی هرگونه مراوده وگفتگو با قاتلان مردم ایران را منزجر کننده توصیف کرد.

قطعنامه مصوب پارلمان اروپا به برخی از قطعنامه ها و بیانیه های پیشین این پارلمان یا سایر ارگانهای بین المللی اشاره و استناد شده است که از جمله عبارتند از:
- قطعنامه های پارلمان درمحکومیت رژیم ایران، به ویژه قطعنامه هایی که در مورد  نقض حقوق بشر درایران به تصویب رسیده اند
- بیانیه کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و سیاست امنیتی در مورد ۱۰ اعدام اخیر به تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲
- بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا درمحکومیت قتل ستار بهشتی در زندان رژیم ایران به تاریخ۱۱ نوامبر ۲۰۱۲
-  و هم چنین قطعنامه های مصوب مجمع عمومی ملل متحد به تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۰۷ و ۱۸ دسامبر ۲۰۰۸ و فراخوان به تعلیق مجازات اعدام.
قطعنامه پارلمان اروپا سپس تاکید میکند:
وضعیت فعلی حقوق بشر در ایران، نمونه یی از  نقض سیستماتیک حقوق پایه یی انسانی شناخته شده است.
درایران مدافعان حقوق بشر، بطور خاص مدافعان حقوق زنان وکودکان و اقلیتها و روزنامه نگاران و وکلا و اتحادیه های کارگری بطور دائم تحت فشار هستند و در معرض دستگیری قرار دارند.
ستار بهشتی به جرم انتقاد به رژیم دستگیر شد و در زمان بازداشت به قتل رسید و در پی آن خانواده اش نیز مورد تهدید واقع شده اند
جان باختن ستار بهشتی نمونه فجیع دیگری از شکنجه سیستماتیک و بدرفتاری  و انکار حقوق پایه ای زندانیان سیاسی در ایران است.  امری که به صورت جریان وار و سیستماتیک درآمده و ماموران امنیتی و اطلاعاتی که مرتکب آن میشوند، در فضایی از معافیت کامل از مجازات به سر می برند.
افزایش در آور شمار اعدامها درایران شامل اعدام نوجوانان طی سالهای اخیر با ۳۰۰ اعدام از آغاز سال جاری میلادی، رکورد جدیدی از افزایش اعدامها را برجای گذاشته است.
رژیم ایران سانسور و محدودیتهای اینترنتی را تحت عنوان اینترنتِ حلال اِعمال میکند،
با استناد به تمامی موارد یاد شده ، پارلمان اروپا نگرانی شدید خود را بر سر وخامت مداوم وضعیت حقوق بشر در ایران و شمار فزاینده زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی و استمرار فزاینده اعدامها شامل اعدام جوانان، استفاده گسترده از شکنجه و محاکمه های ظالمانه اعلام می کند.
پارلمان اروپا نسبت به قتل ستار بهشتی و گزارشها در مورد شکنجه او در زندان عمیقا نگران است،
پارلمان اروپا استفاده از مجازات اعدام را در ایران قویا محکوم میکند و رژیم ایران را به توقف اجرای احکام اعدام و به تعلیق در آوردن مجازات اعدام فرامیخواند.
پارلمان اروپا از رژیم ایران میخواهد با جامعه بین المللی بر سر وضعیت حقوق بشر در ایران بطور کامل همکاری کند.
قانونگذاران پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا میخواهند در همکاری نزدیک با پارلمان اروپا از ابزار موثر برای دمکراسی و حقوق بشر به منظور حمایت از دموکراسی و احترام به حقوق بشر در ایران استفاده کند.