۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

تحریمهای جدید آمریکا و اروپا علیه جمهوری اسلامی

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است که چهار شرکت و یک شخص دیگر درارتباط با برنامه هسته ای و موشکی رژیم تهران تحریم می شوند.

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه، ۱۸ شرکت و یک فرد ایرانی دیگر را در فهرست‌ تحریم‌های خود علیه رژیم تهران قرار داد.

به گزارش رادیو فردا، چهار شرکت تحریم شده عبارتند از "شرکت صادرات و واردات ساد" در تهران، "سازمان صنایع دریایی ِ وزارت دفاع ایران" و رئیس آن "مصطفی اثباتی"، "شرکت بین المللی دوستان " و "گروه صنایع شیمیایی و توسعه مواد" وابسته به سازمان صنایع دفاعی یا "ساصَد".

در بیانیه وزارت دارایی آمریکا اضافه شده است که شرکت ِ "صادرات و واردات ساد"، همچنین محموله های تسلیحاتی رژیم تهران را برای ارتش سوریه حمل کرده است.

سازمان ملل هم روز پنج شنبه این شرکت را در ارتباط  با رساندن سلاح به سوریه  تحریم کرده بود.


تحریمهای جدید اتحادیه اروپا

به گزارش «ای یو بیزنس» و خبرگزاری آلمان، در بیانیه‌ای که این اتحادیه صادر کرده، آمده است یک شخص و ۱۸ شرکت که در «فعالیت‌های هسته‌ای دخالت داشته یا از دولت ایران پشتیبانی» می‌کنند به فهرست بلند اشخاص و شرکت‌های تحریم‌شده اتحادیه اروپا فزوده شدند.

بدین ترتیب شمار شرکت‌ها یا اقلامی که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران قرار گرفته به ۴۹۰  و شمار اشخاص تحریم‌ شده به ۱۰۵ نفر رسید.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داده است که قرار است روز شنبه جزییات این تحریم‌ها منتشر شود.

در بیانیه اتحادیه اروپا همچنین قید شده که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، بر اجرای تحریم‌هایی که ۲۴ مهرماه (۱۵ اکتبر) به تصویب رسانده بودند، مهر تایید زدند.

تحریم‌های ۲۴ مهرماه از جمله، به قصد فلج کردن بانکداری، کشتیرانی و صادرات گاز ایران بود.