۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

300 زندانی ایرانی در استانبول

مهر : محمود حیدری ، سرکنسول ایران در استانبول درباره موقعیت سرکنسولگری ایران در استانبول و اقداماتی که از سوی این سرکنسولگری صورت می گیرد، گفت: کلان شهر 15 میلیون نفری استانبول که متصل کننده دو قاره اروپا و آسیا به هم است ، یک موقعیت منحصر به فرد را در منطقه و ترکیه به خود اختصاص داده است.
حیدری در مورد وضعیت و تعداد زندانیان ایرانی در استانبول نیز گفت: متأسفانه حدود 300 نفر زندانی ایرانی در حوزه سرکنسولگری ایران در استانبول وجود دارد که  جرایم مختلفی اعم از قاچاق مواد مخدر ، سرقت و قتل را مرتکب شده اند و نزدیک به 20 نفر انها خانم هستند.
وی با تأکید بر اینکه بیشترین جرم زندانیان در استانبول قاچاق مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: سرکشی به زندان ها از وظایف سرکنسولگری است که به صورت مستمر انجام می شود و بنده و کارشناسان از تک تک زندان ها بازدید کرده ایم.
حیدری با اشاره به اینکه ما از جرم هیچ مجرمی حمایت نمی کنیم ، تأکید کرد :حمایت از حقوق شهروندی زندانیان ایرانی و رسیدگی به مشکلات آنها از وظایف سرکنسولگری است .اگر شکایتی از نوع رفتاری که با آنها می شود داشته باشند، ما بار ارتباط خوبی که با مسئولین قضایی در استانبول داریم این مسئله را منعکس می کنیم و تا کنون نیز موثر بوده است.