۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

پلیس تهران: درگیری مسلحانه ماموران با 'اراذل و اوباش' تعدادی مجروح به جا گذاشت

صبح امروز دوشنبه، دوم بهمن، مرحله دیگری از "طرح برخورد با اخلالگران نظم و امنیت" در تهران اجرا شده است و به گفته فرمانده پلیس تهران، ۵۸ نفر بازداشت شده‌اند.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گزارش داد که در جریان عملیاتی که از نیمه شب گذشته آغاز شد، "چندین درگیری مسلحانه" رخ داد.
به گزارش بی بی سی، او گفت: "خوشبختانه هیچ‌یک از ماموران پلیس در این درگیری‌ها مجروح نشدند، اما تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان بستری شده‌اند."
به گزارش رسانه‌های ایران، این طرح که از آن تحت عنوان "طرح برخورد با اراذل و اوباش" نیز یاد می‌شود، در محدوده شهر ری و جنوب‌شرق تهران اجرا شده است.
آقای ساجدی‌نیا از کشف و ضبط تعدادی سلاح گرم و سرد در جریان این عملیات خبر داد و اضافه کرد: "اکثر افراد دستگیرشده، سابقه شرارت در پرونده دارند."
فرمانده انتظامی تهران بزرگ توضیح داد: "تعدادی از دستگیرشدگان علاوه بر ایجاد رعب و وحشت و اوباشگری، اقدام به زورگیری از شهروندان نیز می‌کردند."
آقای ساجدی‌نیا گفت که از ابتدای پاییز امسال تاکنون این طرح در سه مرحله اجرا شده است.
او افزود: "از ۱۷۳ تن از اوباشگرانی که در طرح‌های قبلی دستگیر شده‌اند، تنها شش تن آزاد شدند و مابقی در بازداشتگاه هستند."
او اضافه کرد که اجرای این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.