۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه

مريم رجوي زني كه زندگيش را وقف دفاع از خلقش نمود

روزنامه لوموند عربي  20/10/91: « مريم رجوي در سال1953 در خانواده‌يي از طبقه متوسط متولد شد. وي فارغ‌التحصيل مهندسي معادن از دانشگاه صنعتي ”شريف ”است. خانم رجوي در دهه هفتاد و از طريق برادرش كه زنداني سياسي زمان شاه بود با مجاهدين خلق آشنا شد و فعاليتهاي خود را با تماس با خانواده شهدا و زندانيان سياسي آغازكرد،...
از ديدگاههاي خانم رجوي
_ دموكراسي و آزادي براي جنبش ما تنها يك التزام نيست بلكه يك ايمان است، زيرا ما يادگرفته و تجربه‌كرده‌ايم كه هرگز نخواهيم توانست اميدها و آرزوهايمان را محقق كنيم مگر پس از اين‌كه اين راه را به سوي آزادي آماده و سپس آن را نگهداري و حفاظت كنيم، بعد از آن آرزوها و اميدهاي ما خودبخود راه خود را بسوي محقق شدن خواهند يافت.
_ با بررسي موقعيتي كه زنان در هر جامعه‌يي از آن برخوردارند مي‌توان وضعيت اين جامعه و دولتش و حركت و مرحله‌يي را كه طي مي‌كنند تا به دموكراسي حقيقي برسند را يافت. اين بهترين معيار براي عمق ايمان ما به‌عنوان يك جنبش دموكراتيك است.
_ آن‌چه براي زنان ما در درجه اول اهميت است اين است كه اسارت و بندگي ابدي نيست. اگر‌چه اين شروع است اما آنها متقاعد هستند كه همه موضوع همين است، زيرا به‌محض اين‌كه اين را دريابند جرأت انقلاب و برخاستن و قيام عليه هر آن‌چه كه مي‌خواهد ما را به قيد و بند بكشد و اسيرمان سازد را پيدا مي‌كنند.
بخشهايي از ميثاق آزاديهاي پايهيي در ايران فردا اعلام شده از سوي خانم رجوي در16 ژوئن1995
در ايران فردا زنان از حقوق اجتماعي و سياسي و فرهنگي كاملا مساوي با مردان برخوردار خواهند بود از جمله:
_ حق انتخاب و كانديد شدن در تمامي كارها و انتخابات و حق راي در تمامي رفراندومها
_ حق اشتغال و آزادي در انتخاب شغل و حق كسب هرگونه منصب و شغل عمومي و دولتي و قضايي در تمامي مراجع قضايي
_حق فعاليت آزادانه سياسي و اجتماعي و تردد و سفر بدون اجازه از ديگران
_حق آزادي كامل در انتخاب همسر و ازدواج و حق مساوي در طلاق و منع چند همسري
_حق آزادانه انتخاب پوشش
_حق استفاده بدون تبعيض از تمامي امكانات آموزشي و تدريسي و ورزشي و هنري و حق مشاركت آزادانه در تمامي مسابقات ورزشي و فعاليتهاي هنري
_ در ايران فردا تمامي امتيازهاي جنسي و فرقهيي و اعتقادي لغو خواهد شد و تمامي مردم از حقوق سياسي و اجتماعي مساوي برخوردار ميشوند».