۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

اظهارات يک عضو رهبري سازمان خبات براي نشريه روداو




سازمان خبات کردستان ایران 9/10/91: «به‌نقل از نشريه روداو- شرق کردستان ـ سازمان خبات کردستان ايران سازمان مجاهدين خلق را مناسب‌ترين جريان براي جايگزيني جمهوري اسلامي ايران مي‌داند. سازمان خبات کردستان ايران در پلونوم پنجم خود از سازمان مجاهدين خلق حمايت کرده و آن را يک نيروي سراسري مي‌نامد.
بهروز اردلان مسئول روابط کردستاني سازمان خبات کردستان ايران در اين باره به روداو گفت: ”: مجاهدين خلق به‌مثابه يک نيروي سراسري در ايران و در خارج شناخته شده است و آمريکا و کانادا و اروپا اين سازمان را از ليست تروريستي خارج کرده و کانادا نيروي قدس ايران را به جاي مجاهدين در ليست تروريستي قرار داده است”.
بهروز اردلان خارج ساختن مجاهدين از ليست تروريستي يک اقدام مثبت‌نام برده و گفت: ”ما فکر مي‌کنيم نيروي شايسته‌يي بجز مجاهدين در صحنه وجود ندارد فقط آنها شايسته اين هستند که به‌عنوان آلترناتيو شناخته شوند”.
اين مسئول سازمان خبات علت حمايت از اين نيروي ايراني را به اين اعلام کرد که در دهه 50 زماني که رژيم شاه ايران شروع به سرکوب کردها کرد مجاهدين اولين نيروي فارس زبان بودند که عليه اين اقدام ايستادند”.
نامبرده هم‌چنين اعلام کرد: ”هر نيروي سراسري که از مسأله ملي ما حمايت کند او را دوست خودمان مي‌دانيم و بر اين باوريم که در حال حاضر تنها مجاهدين هستند که حامل اين رسالت هستند”.
به گفته بهروز اردلان مجاهدين خلق در بخشي از اساسنامه داخلي خود از خودمختاري کردها در ايران صحبت کرده و ”اکثر حقوقي را که براي کردها قائل شده‌اند به استقلال نزديک است تا اين‌که سرکوبگر آن باشد”.
مسؤل روابط کردستاني سازمان خبات کردستان ايران اين حرف را که تصميم به مبارزه مسلحانه گرفته‌اند را رد کرده و گفت: ”در برنامه سازمان نيست که مبارزه مسلحانه را مجدداً شروع کند، ما مبارزه مسلحانه را رد نکرده‌ايم و بر اساس شرايطي که در کردستان پيش بيايد هر زمان که شرايط مناسب باشد آماده هستيم.