۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

خمپاره باران فرودگاههای بين المللی دمشق و حلب

خمپاره باران فرودگاههای بين المللی دمشق و حلب
ارتش آزادی سوريه فرودگاه بين المللی دمشق را با خمپاره هدف قرار داد، اين عمليات در انتقام کشتار و قتل عام مردم ديربعلبه انجام شد.
به دنبال محاصره و هدف قرار دادن فرودگاه بين المللی حلب توسط رزمندگان ارتش آزادی امروز مقامات رژيم سوريه اين فرودگاه را تعطيل اعلام کردند و گفتند اين فرودگاه به دليل تعمير برخی از باندها تعطيل شده است. در شهر حرستا رزمندگان ارتش آزادی ساختمان اطلاعات هوايی نظاميان بشار اسد را خمپاره باران کردند و در حومه رقه پايگاه جسرالحربی را به کنترل خود درآوردند.
در استمرار عمليات رزمندگان ارتش آزادی برای آزادسازی استان ادلب انقلابيون سوری آموزشکده الخنسا را پس از پاکسازی از نظاميان بشار اسد به کنترل خود درآوردند. با به کنترل درآمدن اين پايگاه ارتباط بين دو پادگان اصلی نظاميان بشار اسد در اين منطقه قطع شد.
ارتش آزادی سوريه اعلام کرد که جاده رقه - ديرالزور را نيز به کنترل خود در آورده است.
در شهر داريا درگيريهای شديدی بين رزمندگان ارتش آزادی سوريه و نظاميان اسد ادامه دارد و انقلابيون حمله نظاميان اسد برای بازپس گيری اين شهر را در هم کوبيدند و تانکها و زرهيهای زيادی از آنها را منهدم کردند. همچنين درگيريهای شديدی بين رزمندگان ارتش آزادی و نظاميان اسد در اطراف کمپ يرموک در دمشق و در شهر بصرا الحرير در جريان است.
در اولين روز سال جديد نيز رژيم جنايتکار بشار اسد که از مقابله رو در رو با رزمندگان ارتش آزادی ناتوان است شهرها و مناطق مختلف در سوريه را وحشيانه بمباران کرد. بر اثر اين بمبارانها دهها تن از مردم سوريه کشته و زخمی شدند. در يک جنايت ضدبشری ديگر جانيان بشار اسد در روستای معان در استان حما 23تن از اهالی اين روستا را با چاقو کشته و سر بريدند و يا به آتش کشيدند. در منطقه صالحيه در دمشق جوانان انقلابی به مناسبت سال جديد ميلادی دست به تظاهرات شبانه زدند، برخی از تظاهر کنندگان با پوشيدن لباس های سنتی در ميان مردم اعلاميه هايی پخش کردند که در آنها پيروزی مردم و سرنگونی نزديک بشار اسد بشارت داده شده است. جوانان در شعارهايشان ضمن حمايت از ارتش آزادی سوريه از دلاوريهای رزمندگان تمجيد کردند.