۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

واشنگتن پست: تحریمهای جدید و سقوط اقتصادی رژیم

به گزارش رویداد، واشنگتن‌پست نوشت: تحریم‌های جدید آمریکا باعث گسترده‌تر شدن جنگ اقتصادی با ایران شده‌اند. این تحریم‌ها زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی ایران را هدف گرفته‌اند.

مقامات کنگره و کارشناس اقتصادی می‌‌گویند اقتصاد ایران به خاطر تحریم‌ها بسیار ضربه خورده است و تحریم‌های جدیدی که توسط کنگره تصویب و به امضای اوباما رسید، ضربات مهلکی را به بخش‌های گوناگون صنعت از قبیل حمل و نقل کالا، بنادر و رسانه‌های دولتی ایران خواهد زد.

این افراد در ادامه گفتند اگرچه تحریم‌ها تاکنون افراد و شرکت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را هدف گرفته‌اند، سیاست‌های جدید به بخش تجاری نزدیک‌تر هستند و طوری طراحی شده‌اند تا ستون‌های مالی و پولی ایران را مورد هجوم قرار دهند و کشور را با سقوط اقتصادی مواجه سازند.

مارک دوبویتز، مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی که از منابع فکری آمریکا محسوب می‌‌شود، گفت این برنامه به طور کاملاً موثری، بخش‌های اقتصاد ایران را محدود می‌‌کند. هدف این تحریم‌ها، ایجاد یک فضای بسته در مقابل بخش تجاری غیرمربوط به عامه مردم ایران است.

دیوید دوبویتز، مطالعات بسیاری در خصوص تحریم‌ها انجام داده است و می‌‌گوید تحریم‌ها تاکنون پیامدهای زیادی برای اقتصاد ایران داشته‌اند اما آن قدری نبوده‌اند که اعتراضاتی را در پی داشته باشند. با متمرکز ساختن تحریم‌ها روی تمام صنایع ایران، فرار از تحریم‌ها از طریق منافذ به جا مانده برای ایران مشکل خواهد شد.