۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

گزارش پنتاگون در مورد وزارت اطلاعات رژيم ايران: سينگلتون و خدابنده ماموران وزارت اطلاعات

گزارش پنتاگون در مورد وزارت اطلاعات رژيم ايران: سينگلتون و خدابنده ماموران وزارت اطلاعات
بنا بر گزارش ۶۴ صفحه ای اخیر پنتاگون، جنگ روانی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از اصلی ترین وظایف این ارگان رژیم ملایان بعد از جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ بوده است.
این گزارش تصریح میکند که «رژیم اعضای سابق مجاهدین خلق ایران را در اروپا جذب نموده و از آنها برای راه اندازی کمپین ترویج اطلاعات دروغ علیه آنها استفاده میکند.»
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گزارشی در خصوص جزئیات فعالیت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده که ماه گذشته توسط بخش پژوهش های فدرال کتابخانه کنگره آمریکا منتشر شده است. در گزارش پنتاگون آمده که بسیاری از کارمندان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در عملیات مخفی مشارکت دارند که در جای جای جهان انجام می گیرد؛ از جاسوسی و سرقت فن آوری گرفته تا بمب گذاری و ترور.
گزارش وزارت دفاع آمریکا تصریح می کند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران انواع کمک‌های مالی، نظامی و تجهیزاتی را در اختیار سازمان‌های حماس، حزب الله لبنان، شبكه القاعده در عراق و افغانستان و همچنین سایر گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.
همین منبع، اضافه می کند که سرویس های اطلاعاتی ایران در تمام زمینه ها و در کشورهایی که جمهوری اسلامی دارای منافع است فعالیت دارند. برخی از این کشورها عبارتند از: عراق، افغانستان، آذربایجان، کویت، لبنان، آسیای مرکزی، آفریقا، کروآسی، اتریش، فرانسه، گرجستان، آلمان، ترکیه، بریتانیا، کشورهای آمریکای جنوبی و ایالات متحد آمریکا. گزارش وزارت دفاع آمریکا، تصریح می کند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با القاعده در عراق و افغانستان همکاری کرده است.
سرویس های اطلاعاتی روسیه صدها نفر از اعضای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را آموزش داده اند و شماری از اعضای سرویس های اطلاعاتی روسیه در وزارت اطلاعات ایران و به منظور مجهز کردن سلول ها و شبکه‌های این وزارتخانه در مناطق و محلات مختلف ایران فعال بوده اند.
گزارش، از سپاه قدس به عنوان اهرم اصلی عملیات سرویس‌های اطلاعاتی ایران یاد می کند و در عین حال می افزاید که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
به نوشته پنتاگون، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران همچنین از طریق شبکه‌ها و انجمن‌های دفاع از پناهندگان، در میان ایرانیان خارج از کشور فعال است. همین منبع می افزاید که سرویس‌های اطلاعاتی ایران افرادی را در خارج از کشور ربوده و به ایران منتقل کرده و سپس به قتل می‌رسانند.
بنا بر گزارش ۶۴ صفحه‌ای پنتاگون، جنگ روانی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران از اصلی ترین وظایف وزارت اطلاعات در دو دهه گذشته و بعد از جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ بوده است.

این گزارش تصریح میکند که «رژیم اعضای سابق مجاهدین خلق ایران را در اروپا جذب نموده و از آنها برای راه اندازی کمپین ترویج اطلاعات دروغ علیه آنها استفاده میکند.»
بنا بر گزارش منتشر شده توسط بخش پژوهش های فدرال کتابخانه کنگره آمریکا که در دسامبر ۲۰۱۲ در اختیار عموم قرار گرفت، رژیم مجاهدین خلق را یک تهدید برای خود احساس کرده و «ارگان امنیتی رژیم سازمان مجاهدین خلق ایران را جدی ترین سازمان مخالف می انگارد.» این گزارش تاکید میکند که اگر چه «جنگ روانی علیه مجاهدین خلق ایران از اصلی ترین وظایف این وزارتخانه بعد از جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ بوده است اما علی رغم آن mek همچنان بعنوان یک اپوزیسیون قابل اتکاء و معتبر به فعالیت خود ادامه میدهد.»
گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط کنگره تصریح میکند که وزارت اطلاعات در کمپین خود علیه مجاهدین خلق، علاوه بر مزدوران ایرانی، عناصر خارجی را نیز به خدمت میگیرد. گزارش نمونه مسعود خدابنده و همسر انگلیسی او آن سینگلتون را بعنوان نفرات وزارت اطلاعات تشریح نموده است.

آن سینگلتون در اواخر دهه ی هشتاد میلادی با سازمان مجاهدین خلق ایران همکاری داشته است. در آن زمان مسعود خدابنده و برادرش ابراهیم، هردو از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بوده اند. در سال 96 میلادی، مسعود خدابنده تصمیم به ترک سازمان مجاهدین خلق ایران میگیرد و مدتی بعد با ان سینگلتون ازدواج می کند.
به سرعت پس از ازدواج این دو تن وزارت اطلاعات ایران با تهدید به مصادره ی خانه ی بزرگ مادر مسعود خدابنده از مسعود می‌خواهد تا با وزارت اطلاعات همکاری کند.

در سال 2002، سینگلتون تصمیم می گیرد تا با این وزارت همکاری نماید. او پس از آموزش دیدن در تهران به انگلستان بر میگردد و سایت ایران اینترلینک را در زمستان همان سال بمنظور پیشبرد اهداف وزارت اطلاعات ایران راه اندازی می کند.
پس از سفرهای متعددی که وی به ایران و سنگاپور – جایی که سینگلتون با فرماندهان خود در ارتباط بوده است- می کند، سازمان مجاهدین خلق به وی و شوهرش مشکوک می گردد.
این گزارش با پرده برداری از روابط نزدیک وزارت اطلاعات ایران و نیروهای سوریه فاش می سازد که در سال 2004 ابراهیم خدابنده توسط نیروهای سوریه دستگیر و به ایران فرستاده می شود.

قسمتي از متن گزارش در مورد مزدوران آن سينگلتون، مسعود و ابراهيم خدابنده
این گزارش به نقش کلیدی سعید حجاریان در بنیان نهادن وزارت اطلاعات و تشریح مقام و فعالیتهای سعید امامی (که یکی از افراد مشهوری است که پروژه ی قتل عام مخالفین نظام معروف به «قتلهای زنجیره» ای را بر عهده داشت) و سعید پور محمدی می پردازد.
در این گزارش همچنین آمده است که پس از آنکه احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری نظام اسلامی حاکم بر ایران می رسد، وزارت اطلاعات رژیم ایران با دریافت بودجه ی قابل توجهی به گسترش خود پرداخته و نه تنها نیروهای جهاد در عراق و افغانستان را به خدمت می گیرد، بلکه جاسوسان متعددی را برای بنیان نهادن تشکیلات تزریق اطلاعات دروغ استخدام می کند.
این گزارش فاش ساخته است که افراد خارجی دارای پتانسیل برای چنین کارهایی شناسایی شده و پس از آنکه پاسخی مثبت از سوی آنها دریافت می شود، از طریق سفارت ایران در آن کشور کارهای لازمه و مصاحبه های اولیه انجام گرفته و وی پس از گذر کردن از این مراحل به ایران اعزام می شود تا بتواند رسما استخدام شده و آموزشهای لازم را فراگیرد.
طبق این گزارش نفوذ در داخل گروهای اپوزسیون، ساخت و تاسیس گروهکهای تروریستی (این بخش در حیطه ی کاری نیروهای قدس نیز می باشد)، انتشار اخبار، شایعات و اطلاعات دروغین از جمله وظایف اصلی وزارت اطلاعات آخوندی هستند. گزارش در همکاری با در هماهنگی با بخش حمایت تکنیکی مبارزه با تروریسم دفتر برنامه حمایت از جنگ نامنظم تهیه شده است.