۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

اجلاس بین المللی در ژنو با حضور خانم مريم رجوي




در یک اجلاس بین المللی در ژنو, مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران تصریح نمود کمیسیاریای عالی پناهندگی سازمان ملل مسئول حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی است و ضروریست که کمیساریا ابتکار عمل بازگشت ساکنان به اشرف را، به عنوان محلی که دارای حفاظت نسبی است، تا انتقال به کشور ثالث، بلادرنگ در دستور کار قرار دهد. خانم رجوی هشدار داد که رژیم ملایان که با بحرانهای درمان ناپذیر روبرو است, از هیچ کاری برای ارتکاب قتل عامی بسا بزرگتر از حمله ۹ فوریه علیه ساکنان بیدفاع فروگذار نخواهد کرد. حفاظت و امنیت فوری ساکنان ایجاب می کند که آمریکا که در قبال حفاظت آنها مسئولیت دارد یا همه را به این کشور منتقل کند و اگر این عملی نیست همه آنها به سرعت به اشرف بازگردند و رفتن به کشور ثالث از آنجا صورت گیرد.

در این جلسه که توسط آقای رمی پاگانی, شهردار ژنو افتتاح شد, شخصیتهای سیاسی, حقوق بشری از سوئیس, اروپا, امریکا و کشورهای اسلامی, ضرورت اقدام عاجل از سوی سازمان ملل برای بازگرداندن ساکنان به اشرف قبل از وقوع یک کشتار بزرگتر را مورد تأکید قرار دادند.
سخنرانان از جمله اد رندل، رئیس حزب دموکرات (۲۰۰۱- ۱۹۹۹) و فرماندار پنسیلوانیا (۲۰۱۱-۲۰۰۲)؛ گونتر فرهویگن، کمیسر اروپا (۱۹۹۹- ۲۰۰۹)؛ جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل؛ پاتریک کندی، نماینده کنگره آمریکا (۱۹۹۵-۲۰۱۱)؛ اینگریدبتانکورد, کاندیدای ریاست جمهوری از کلمبیا؛ سید احمد غزالی، نخست وزیر سابق الجزایر؛ اریک ورو، نماینده  پارلمان از سوئیس؛ ژان زیگلر, معاون کمیته مشورتی شورای حقوق بشر ملل متحد و...طاهر بومدرا، مقام ارشد سازمان ملل و مسئول سابق پرونده اشرف و لیبرتی بمدت ۳ سال و نیم, یادآوری نمودند که انتقال اولیه از اشرف به لیبرتی که طبق ارزیابی ارگانهای تخصصی سازمان ملل یک زندان است, بر خلاف میل ساکنان با ارائه تضمینهای مشخص برای تأمین حفاظت و امنیت ساکنان از جانب سازمان ملل صورت گرفت ولی حمله ۹ فوریه به خوبی نشان داد که ایده حفاظت و امنیت ساکنان در لیبرتی سرابی بیش نیست و قصد رژیم ملایان با همکاری دولت عراق, تبدیل آن به یک کشتارگاه است.
آنها خاطر نشان کردند که علاوه بر جان بیش از ۳۱۰۰ پناهنده بیدفاع, اعتبار و حیثیت سازمان ملل متحد به عنوان عالیترین مرجع جهانی و تعهدات بالاترین مقامات آن در میان است.