۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

انفجار در نزدیکی دفتر حزب بعث سوریه؛ کشته


به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی دفتر حزب بعث سوریه در پایتخت این کشور، تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشته است.

خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی اعلام کرد که این انفجار در منطقه ای پر جمعيت روی داده و تعداد زیادی در اثر آن کشته و مجروح شدند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی سوریه توانستند دومین خودروی بمب گذاری شده را در محله المزرعه شهر دمشق خنثی و راننده آن را بازداشت کنند.


عقب نشینی ارتش بشار اسد از مرز اسرائیل 

العربیه: سایت اسرائیلی"دیبکا" که از سایت های نزدیک به وزارت اطلاعات این کشور است روز پنجشنبه در گزارشی ازعقب نشینی کامل ارتش اسد از مرز مشترک سوریه - اسرائیل در ارتفاعات جولان خبر داده است. 

به گزارش "دیبکا" رژیم اسد به منظور سرکوب مخالفان مستقر در منطقه جولان، نیروهای خود را از مرز اسرائیل، تخلیه کرده و به سوی مناطق داخل کشور گسیل کرده است.

بر اساس این گزارش ارتش سوریه تمام تجهیزات نظامی خود به مناطق درگیری با مخالفان انتقال داده است.

این سایت در گزارش خود از افزایش تدریجی قدرت نظامی مخالفان سوری در مناطق مختلف سوریه خبر داده است .

این گزارش با اشاره به کمک های تسلیحاتی برخی کشورها به مخالفان سوری، از تصرف انبار های اسلحه ارتش اسد توسط ارتش آزاد سوریه به عنوان تحولی مهم در معادله نظامی یاد کرده است.


هشدار شدید اللحن ارتش آزاد سوریه به حزب الله

رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه از رئیس جمهور و نیروهای سیاسی لبنان درخواست کرد که عملیات حزب الله را در سوریه متوقف کنند.

او در تماس با العربیه تاکید کرد: در صورت عدم توقف عملیات حزب الله در سوریه، ارتش آزاد با استفاده از هر نوع اسلحه و با تمام توانش به مواضع حزب الله حمله خواهد کرد.

ارتش آزاد در بیانیه خود به حزب الله لبنان 48 ساعت مهلت داده است که عملیات خود را در خاک سوریه متوقف کند.

فرماندهی ارتش آزاد سوریه به واحدهای خود دستور داده است که به آتش باری حزب الله از خاک لبنان علیه مواضع مخالفان سوری، پاسخ دهند.

ارتش آزاد در بیانیه خود از مردم لبنان خواسته است تا از مناطقی که حزب الله از آنجا به سوی خاک سوریه موشک شلیک می کند، دور شوند، زیرا ارتش آزاد قصد دارد به آتش باری حزب الله پاسخ دهد.