۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

جمع‌آوری ماهواره؛ درگیری مردم با ماموران

 اقدام به جمع‌آوری دستگا‌ه‌های ماهوارە در روستاهای اطراف ارومیە، درگیری مردم و مأموران حکومتی را بە دنبال داشت.

بە گزارش کُردپا، نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران، روز گذشتە با مراجعه به روستاهای "گیسان " و "زیویە" از توابع ارومیە، علاوە بر تفتیش منازل شهروندان، اقدام بە جمع‌آوری دیش‌های ماهوارە نمودند کە با واکنش ساکنین این روستاها مواجه شدەاند.

یک منبع مطلع بە آژانس کُردپا گفت: نیروهای انتظامی برای ایجاد ترس و رعب در میان ساکنین این روستاها، از پادگان زیویه درخواست نیروی کمکی کردند و تمام منطقه را میلیتاریزه نمودند.

از دیگر سو و بنابه گزارش ارسالی از اورامانات، نیروهای انتظامی در بخش اورامان تخت از توابع شهرستان سروآباد بە روستاهای "سرپیر"، "کمالە"، "ویسیان"، "ری وری"، "بلبر" و "سلین" رفتە و اقدام بە جمع آوری ١٠٠ دستگاه دیش ماهوارە کردەاند.

همزمان یک منبع موثق در کامیاران بە آژانس کُردپا اعلام کرد، نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، جهت پخش امواج پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای کُردی‌زبان، در چندین مکان این شهر اقدام بە نصب دستگاه پارازیت‌انداز کردەاند.

همان منبع اعلام کرد، این امواج نە تنها برروی کانال‌های فضایی اختلال ایجاد کردە است بلکە بر روی خطوط موبایل و سیستم بانکی این شهر نیز تاثیرات منفی برجای گذاشته است.