۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

کشاورزان اصفهانی به اعتراض لوله انتقال آب به یزد را شکستند


از شمیم

savepasargad.com
امسال ششمین سال خشکی زاینده رود در مدت 8 ساله دولت محمود احمدی نژاد است. در این مدت بحران بی کفایتی در حوزه مدیریت آبی در این دوره به اوج خود رسید و ادامه تصمیمات غیرکارشناسانه و انتقال به نقاط دور دست و استفاده از آب زاینده رود برای صنایع باعث شد زاینده رود خشک ترین سالهای عمر خود را تجربه کند.
خشکی زاینده رود به حدی بود که امسال بر خلاف سالهای گذشته که جریان آب یکی دو ماهی برای استفاده کشاورزان پایین دست رودخانه باز می شد، این مهم هم صورت نگرفت. در سالهای گذشته همواره شاهد اعتراض کشاورزانی بوده ایم که کشاورزی تنها راه امرار معاش آنها بوده است و آب زاینده رود نقش اساسی داشته است. قطعی آب زاینده رود باعث ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی برای کشاورزان پایین دست زاینده رود داشته است.


خط لوله آب به یزد از غرب اصفهان آغاز و از شرق عبور کرده و پس از عبور از جلگه و منطقه بن رود به طرف یزد می رود.
کشاورزان شرق اصفهان نزدیک به یک ماه تحصنی آرام را با ماشین آلات کشاورزی خود انجام دادند و اعلام کرده بودند که اگر به خواسته آنها پاسخی داده نشود جلوی انتقال آب به یزد را می گیرند. کشاورزان متحصن شرق اصفهان در اعتراض به مصرف حق آبه خود از آب زاینده رود در شهرهای دیگر، لوله انتقال آب به یزد را به کمک ماشین های کشاورزی در اطراف شهرستان زیار شکستند.
انتشار این خبر را تا کنون در رسانه های داخلی ممنوع کرده اند

23 فوربه 2013