۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

تلويزيون العربيه: فراخوان براي بهار ايران در گردهمآيي بين‌المللي پاريس


سخنرانان گفتند امسال، سال تغيير است و ايرانِ بعد از رژيم ملايان، وزنه ثبات در منطقه و جهان خواهد بود.
تلويزيون العربيه- 3فوريه2013-15بهمن91
تلويزيون العربيه درگزارشي از كنفرانس پاريس كه در تمام برنامه هاي خبري امروز اين تلويزيون پخش شد، گفت :
شخصيتهاي بين‌المللي شركت كننده در گردهمآيي بين‌المللي در پاريس براي پشتيباني از مقاومت ايران و بهار اين كشور كه در راه است فراخوان دادند تا اينكه امسال، سال تغيير در ايران باشد جز‌ئيات بيشتر در گزارش سعد المسعودي از پاريس:.
سال 2013 سال تغيير در ايران است. اين شعار اپوزيسيوني است كه در اينجا در پاريس با نزديك شدن سي و چهارمين سالگرد انقلاب عليه شاه در ايران و به دعوت كميته فرانسوي ايران دمكراتيك، گرد آمده‌اند.
مراسمي كه در آن شعارهاي اپوزيسيون ايران كه آزادي و دمكراسي براي ايران را فرياد مي‌كنند با فراخوانهاي ميهمانان خارجي مبني بر پشتيباني فوري امريكا و اروپا براي امكانپذير شدن تغيير در ايران، در هم آميخته است.
نيوت گينگريچ رئيس  پيشين مجلس نمايندگان امريكا گفت:
به نظر من ما امسال در آستانه بهار ايران قرار داريم، اين بهار مي‌توانست در سال 2007 روي بدهد، اما از پشتيباني بين‌المللي برخوردار نشد، اما در حال حاضر پشتيباني گسترده‌اي براي تغيير ديكتاتوري در ايران وجود دارد.
گزارشگر العربيه از پاريس افزود:
براي اولين بار گروهي از جوانان داخل ايران توانستند در اين كنفرانس شركت كنند تا صداي خودشان را رسانده و تاكيد نمايند كه رژيم احمدي‌نژاد سرنگون مي‌شود. بخصوص بعد از اينكه مقاومت ايران تشكيل يكانهايي از ارتش آزاديبخش ملي در داخل ايران را به خاطر تسريع سرنگوني رژيم حاكم بر ايران اعلام كرد.
يك خانم ايراني مخالف رژيم گفت: به نظر من شرايط كيفي براي چنين انقلابي كه در حال حاضر در مرحله محقق شدن خشم مردم ايران مي‌باشد، فراهم شده است.
يك آقاي ايراني مخالف رژيم گفت: بهار ايران شروع شده و متوقف نخواهد شد بخصوص در دانشگاه‌ها و به ويژه بعد از اينكه فراخوان مسعود رجوي براي تشكيل يكانهاي ارتش آزادي در داخل كشور جهت ايجاد تغيير را دريافت كرديم.
العربيه در گزارش خود ازكنفرانس پاريس اضافه كرد:
خانم مريم رجوي ده محور را ذكر مي‌كند و بر آزادي و دمكراسي و مشاركت زنان و لغو مجازات اعدام و احترام به حقوق بشر و ايراني بدون سلاح اتمي و همزيستي مسالمت‌آميز با كشورهاي منطقه و جهان تاكيد دارد.
مقاومت ايران خواستار تحريم انتخابات رياست جمهوري آينده در ايران شدو بر حل بحران اعضاي مجاهدين خلق در عراق از طريق بازگرداندن آنها به قرارگاه اشرف به خاطر نامناسب بودن قرارگاه ليبرتي فعلي تاكيد كرد.
سخنرانان شركت كننده در گردهمآيي اپوزيسيون ايران در پاريس تاكيد دارند كه بعد از پايان رژيم ملايان،  كشور ايران وزنه قدرتمند ثبات در منطقه و جهان خواهد بود.