۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

رزمندگان ارتش آزادي يك هليكوپتر نظاميان اسد در شهر طبقه در استان رقه را سرنگون كردند


رزمندگان ارتش آزادي سوريه همچنين در اين استان در يك عمليات غافگيرانه پايگاه نظاميان بشار اسد در سد بعث و پايگاه مَشلَب mashlab در شرق شهر رقه و پايگاه نجده  najde در داخل شهر را به كنترل خود آوردند. در اين سلسله عمليات گرادنهاي ارتش آزادي بدنبال  از پاي درآوردن نظاميان اسد در اين پايگاهها مقادير بسيار زيادي سلاح ومهمات به غنيمت گرفتند.
با به كنترل در آمدن اين پايگاهها بدست انقلابيون ، كنترل جاده شهر طبقه- رقه نيز  بدست رزمندگان ارتش آزادي افتاد .
رزمندگان ارتش آزادي در دمشق به  پايگاه نظاميان اسد در مركز پايتخت تهاجم كردند و آنرا به كنترل خود در آوردند.
در حومه دمشق كه بيش از نيمي از اين منطقه، در كنترل رزمندگان ارتش آزادي است در گيريهاي شديدي بين انقلابيون سوري با نظاميان اسد  در شهرهاي عربينarbin  و حران العواميد  haran al avamid  و اطراف اداره پشتيباني نظاميان اسد ادامه دارد.
در شهر مقاوم داريا در حومه دمشق رزمندگان ارتش آزادي در يك نبرد حماسي حمله  نظاميان اسد براي ورود به اين شهر را در هم شكستند و خسارات بسيار سنگيني به نظاميان اسد وارد كردند.
در دير الزور رزمندگان ارتش آزادي مقر لشگر موشكي نظاميان اسد در اين استان را به محاصره در آورده و با خمپاره و موشك آنرا هدف قرار دادند.
از سوي ديگر رزمندگان ارتش آزادي در همين استان به يك ستون  حامل مهمات براي نظاميان اسد تهاجم كردند و با از پاي درآوردن آنها مهمات و خودروهاي آنرا به غنيمت گرفتند .