۱۳۹۱ اسفند ۱۶, چهارشنبه

توقیف سه نشریه و دستگیری سه روزنامه نگار در ایران



دانشجونیوز: گزارش های رسیده از تهران حاکی از آن است که چهارشنبه سه نشریه ''آسمان''، ''تجربه'' و ''مهرنامه'' توقیف شدند. همچنین مدیر مسئول و دبیر سرویسی سیاسی روزنامه ''مغرب'' توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در دفتر روزنامه بازداشت شده اند.



هفته نامه ''آسمان'' و ماهنامه های ''تجربه'' و ''مهرنامه'' جزو نشریات جریان اصلاح طلب در ایران به شمار می آیند. بنا بر گزارش ها، حکم توقیف این سه نشریه صادر شده است. 

گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران صبح سه شنبه به دفاتر این سه نشریه مراجعه کردند. 

از سویی مهدی امامی ناصری مدیر مسئول و علیرضا آقایی راد دبیر سرویس سیاسی این روزنامه به اتهام توهین به رهبری بازداشت شدند. هنوز مشخص نیست دلیل این اتهام کدام یک از مطالب روزنامه است.

این توقیف ها و دستگیری ها در حالی صورت می گیرد که در ماه گذشته موج برخورد با روزنامه نگاران در ایران شدت گرفت. به جز دو دستگیر شده اخیر، در یک ماه گذشته ۱۹ روزنامه نگار فعال در نشریات مختلف دستگیر شدند که ۱۷ نفر از آن ها به قید وثیقه آزاد شده اند. 

روز دوشنبه حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ایران، روزنامه ‌نگاران دستگير شده را ''دست‌نشانده استکبار'' خواند و گفت که با بازداشت اين روزنامه‌نگاران، دشمنان جمهوری اسلامی آشفته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ايران، حيدر مصلحی در این باره گفت: ''مجموعه‌ای متشکل از ۶۰۰ خبرنگار که ۱۵۰ نفر آنان در داخل کشور و مابقی در خارج کشور فعاليت رسانه‌ ای خود را هماهنگ می‌کردند، مورد ضربه نيروهای وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند.''

حیدر مصلحی تاکيد کرد که هدف وزارت اطلاعات از این بازداشت‌ها جلوگيری از به‌وجود آمدن ''فتنه''، قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

العربیه