۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

نگرانی سازمان ملل از وضعیت مجاهدین خلق

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، امروز با انتشار بیانیه‌ای خواستار تقویت امنیت اردوگاه لیبرتی،در حومۀ شهر بغداد شد که در آن صدها تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران پناه گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، در گزارشش تأکید کرده است که ساکنان اردوگاه لیبرتی، در بغداد از حق حمایت و پشتیبانی جامعۀ بین‌المللی برخوردارند.
در بیانیه‌، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل یادآوری کرده است که در حملۀ راکتی نهم فوریه گذشته علیه این اردوگاه، ٧ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، سپس از همۀ کشورها خواسته است که با افزایش تلاش‌هایشان برای نجات جان اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق اقدام کنند.
روز چهارشنبه۲۷ فوریه خانم مریم رجوی از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ژنو خواست که امنیت اعضای این سازمان در عراق را تأمین کند.
خانم مریم رجوی بار دیگر خواستار بازگشت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به اردوگاه اشرف یا انتقال همگی آنان به ایالات متحد آمریکا شد. به گفتۀ ایشان این اردوگاه به دلیل وسعت و پناهگاه‌هایش بیشتر امنیت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را تأمین می کند.