۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

كنفرانس بين المللي در روز جهاني زن در پاريس


مريم رجوي:
·     رژيم ايران در صدد كشتار ديگري در ليبرتي   است. آمريكا و ملل متحد در قبال ساكنان مسئوليت مستقيم دارند.
·     رژيم ملايان با يك ايدئولوژي به غايت ارتجاعي، درصدد بوده است تا با صدور بنيادگرايي و تروريسم به كشورهاي منطقه، راهي براي فرار از بن بست خود در داخل ايران  پيدا كند

روز شنبه 9 مارس در يك كنفرانس بين المللي در پاريس بمناسبت روز جهاني، با حضور شخصيتهاي سياسي، اجتماعي، هنري زن و فعالان حقوق بشر و حقوق زنان، مقاومت ايران هشدار داد كه طبق اطلاعات موثق رژيم ملايان در حال طراحي حمله موشكي و خمپاره يي و قتل عام ديگري عليه ساكنان ليبرتي با كمك نيروهاي تحت امر مالكي نخست وزير عراق است.
حمله موشكي  9فوريه به ليبرتي كه 7كشته و بيش از 100مجروح و مصدوم بر جاي گذاشت، به دستور خامنه اي و در هماهنگي با دولت عراق انجام گرفت.
شخصيتهاي سياسي، اجتماعي، هنري و فعالان حقوق زنان از 40 كشور از جمله سراسر اروپا، اغلب كشورهاي اسلامي (از جمله مصر،تونس، سوريه، عربستان سعودي، يمن، افغانستان، اردن، فلسطين، موريتاني، مراكش، الجزاير، عراق،)، آمريكا، كانادا در اين كنفرانس شركت كرده بودند.
خانمها ريتا زوسموت(رئيس سابق پارلمان آلمان)، ميشل اليو ماري (وزير دفاع، وزير خارجه، وزير دادگستري و وزير كشور سابق فرانسه)، اينگريد بتانكور (كانديد سابق رياست جمهوري كلمبيا و گروگان سابق)، فرانسيس تاونزند (مشاور سابق رييس جمهور آمريكا در امنيت داخلي)، ليندا چاوز (رئيس سابق روابط عمومي كاخ سفيد)، تاشادو واسكونسلوس (سفير امور انساندوستانه اتحاديه اروپا)، اود دو توئن (بنيانگذار فوروم بين المللي زنان)، سينتيا فلوري (فيلسوف فرانسوي)، و همچنين هيأتهاي پارلماني از ايتاليا، اسپانيا، بلژيك، پارلمان اروپا، دانمارك، مصر، اردن، فلسطين، لهستان از جمله شركت كنندگان و سخنرانان در اين اجلاس بودند.  خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران در سخنان خود گفت« بيش از سه‌هزارتن از مجاهدان آزادي بعد از يك جابه‌جايي اجباري، در زندان ليبرتي در خطر يك فاجعه انساني دوباره قرار دارند.
ملل‌متحد و به‌خصوص نماينده ويژة دبيركل به‌رغم بي مسئوليتي فاجعه بار نسبت به كشتار 21 بهمن، همچنان جانب دولت دست نشاندة آخوندها در عراق را گرفته‌اند. در حاليكه هم اكنون امنيت مجاهدان در ليبرتي بي جواب مانده و هيچ اقدامي نكرده اند ».
خانم رجوي مدافعان حقوق زنان و حقوق بشر را فراخواند كه از ملل متحد، دولت آمريكا و شوراي امنيت بخواهند به وظايف خود عمل كنند، به سرعت يك كميسيون تحقيق تشكيل دهند تا دستهاي آغشته به خون افشا شود و دبيركل ملل متحد يك نماينده بيطرف برگزيند. و براي تامين امنيت مجاهدان، آنها را به اشرف بازگردانند يا همه را به آمريكا منتقل كنند، تا امكان انتقالشان به ساير كشورها از آنجا فراهم شود. وي تأكيد كرد:
دفاع از هزار زن پيشتاز در اشرف و ليبرتي، امروز يك وظيفة مبرم جنبشهاي برابري است. زناني كه صدها تن از آنها سالها در زندانهاي رژيم آخوندي بوده‌اند و زناني كه سرمايه هاي گرانقدري در جنبش زنان پيشتاز، در امر برابري هستند. (اين كدها همه در سخنراني هستند و از سخنراني در آورده ايم.)
كنفرانس ضمن تقدير از نقش تاريخي و بي همتاي خانم رجوي در رهبري جنبش برابري و خلق ارزشهاي نوين در مبارزه عليه بنيادگرايي و زن ستيزي از هزار زن اشرفي كه در طول 10 سال گذشته، يك پايداري بي نظير را  مديريت و رهبري كرده اند تجليل كرد.
كنفرانس ضمن محكوم كردن حمله جنايتكارانه 9 فوريه عليه ليبرتي از جامعه جهاني خواست براي بازگرداندن بلادرنگ ساكنان ليبرتي به اشرف اقدام كند و از دبيركل ملل متحد خواستار شد كه مارتين كوبلر نماينده ويژه اش،  را كه در قتل عام 9 فوريه مقصر است عزل نموده و يك نماينده بيطرف و ذيصلاح بجاي او تعيين كند.
سخنرانان خطاب به بانكي مون، دبير كل ملل متحد، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا و ديگر اعضاي شوراي امنيت تاكيد كردند هر گونه تاخير در جابه جايي ساكنان ليبرتي به اشرف ، كه در آن از امنيت بيشتري برخوردارند، ميتواند به يك فاجعه انساني منتهي شود.
سخنرانان اين كنفرانس تاكيد كردند كه : خاورميانه و شمال آفريقا در يك برهه بسيار حساس قرار گرفته است ودر حاليكه سالهاي اخير شاهد تحولات بيسابقه در اين بخش از جهان بوده است، نضج گرفتن بنيادگرايي اسلامي با مميزه زن ستيزي، جنبش دموكراسي خواهانه در منطقه را به شدت مورد تهديد قرار داده است. آنها تاكيد كردند كه تجربه مقاومت ايران در سه دهه گذشته در مقابله با تئوكراسي حاكم بر ايران نمونه خوبي است كه چگونه مشاركت فعال زنان در مبارزه سياسي و اجتماعي و مشاركت در رهبري سياسي، به‌طور اجتناب ناپذيري لازمه مقابله با بنيادگرايي اسلامي مي باشد.
خانم رجوي در سخنان خود همچنين مبارزات دختران و زنان دلير ايراني، به ويژه مقاومت زنان زندانيان سياسي در زندانهاي رژيم زن ستيز ولايت فقيه را ستود  و به خواهران مقاوم  در سوريه، عراق، فلسطين، مصر و  ديگر نقاط جهان كه براي آزادي و برابري مي‌جنگند. درود فرستاد  و همه زنان در سراسر جهان را فراخواند كه در يك جبهه گسترده و متحد عليه بنيادگرايي به ايفاي نقش تاريخي خود بپردازند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
19 اسفند1391 (9 مارس 2013)