۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

بررسي ميزان دخيل بودن رژيم ايران در اقدامات تروريستي صورت گرفته توسط القاعده


بررسي ميزان دخيل بودن رژيم ايران در اقدامات تروريستي صورت گرفته توسط القاعده
به دنبال دستگيري داماد بن لادن و محاكمه او در دادگاه فدرال آمريكا، تلويزيون سي ان ان ميزان دخيل بودن رژيم آخوندي را در فعاليتهاي القاعده و عمليات تروريستي 11 سپتامبر با شماري از كارشناسان ضدتروريسم مورد بحث قرار داد.

در اين برنامه كه فرانسيس تاونزند، از مشاوران كاخ سفيد در دولت بوش، آلن درشوويتز، وكيل برجسته آمريكايي و باب بير، از كاركنان سابق اطلاعات مركزي اين كشور، شركت داشتند، سي ان ان گفت: لازم است در مورد آن‌چه در رابطه با او(داماد بن لادن)  مي‌دانيم، صحبت كنيم. اين مرد بيش از 10سال در ايران بوده است. اگر معلوم شود كه او در هرگونه توطئه جنايي وابسته به القاعده از ايران دست داشته باشد، اين يك موضوع بسيار مهمي خواهد بود.
خانم تانزند گفت ابو غيث را با هدف خاصي به دادگاه فدرال آورده‌اند. دادگاه فدرال يك دادگاه وابسته به قوه مجريه است. لذا با اين موضوع يك هدف سياسي هم دنبال مي‌شود.
آلن درشوويتز، گفت حكم او ابتدا با وابستگي او به القاعد‌ه شروع مي‌شود و رفته رفته به پرونده او اضافه مي شود و او را به حادثه 11سپتامبر ربط مي‌دهند.
پل گروك‌شنك، تحليلگر امور تروريسم نيز گفت وزارت خزانه‌داري در سال 2011 تصريح كرد (رژيم) ايران و القاعده در برخي موارد با هم همكاري دارند.  به‌عنوان مثال جابجا كردن عناصر القاعده در آن منطقه، چنين مسأله‌يي بسيار مهم است. ابو غيث سالهاي بعد از 11سپتامبر سخنگوي القاعده بوده است.
باب بير از كاركنان سابق اطلاعات مركزي آمريكا گفت : همين كه او را به دادگاه فدرال آورده‌اند، خيلي بهتر است.  ما مي‌خواهيم بدانيم چرا او به ايران رفته بود؟ و اين‌كه هواپيماربايان چگونه از ايران عبور كرده بودند و به افغانستان رفته و به آمريكا آمده و 11سپتامبر را ايجاد كردند؟  شكي نيست كه از دادگاه ابو غيث اطلاعات زيادي فاش خواهد شد.