۱۳۹۱ اسفند ۲۴, پنجشنبه

ضرب و شتم فعال دربند حقوق بشر در زندان

دانشجونیوز: نوید خانجانی، فعال حقوق بشر و موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی صبح امروز توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

شنیده ها حاکی از آن است که وی در پی امتناع از پوشیدن لباس زندان برای اعزام به دادگاه انتقلاب استان تهران به شدت از سوی مسئولین زندان رجایی شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.



بر اساس گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این فعال حق تحصیل صبح امروز برای اعزام به دادگاه انقلاب تهران از بند زندان فراخوانده شده بود، که در پی ممانعت آقای خانجانی از پوشیدن لباس زندان، مامورین زندان به وی حمله ور شده و ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به نظر می رسد ایشان قرار بوده است به شعبه اول دادگاه دادگاه انقلاب تهران منتقل شوند. هنوز از علت این احضار اطلاعی در دست نیست.

نوید خانجانی در حال حاضر برای گذراندن دوران محکومیت ۱۲ سال حبس تعزیری خود در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد. خانجانی در بهمن سال ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

اتهامات نوید خانجانی «نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام به واسطه‌ی انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه، عضویت در شورای مرکزی کمیته گزارشگران حقوق بشر و تشکیل «گروه محرومین از تحصیل» عنوان شده است.