۱۳۹۱ اسفند ۲۴, پنجشنبه

نارضايتی آژانس اتمی و بيهودگی مذاکرات با رژیم تهران

يوکيو آمانو مدیرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی از برنامه اتمی رژيم تهران و عدم همکاری اين رژيم با آژانس ابراز نارضايتی کرد و گفت، از نوامبر2011 گفتگوهای خود را با رژیم تهران افزايش دادیم و به دنبال روشن شدن مسائل از طريق گفتگو و توافق بودیم، اما متاسفانه تا کنون به توافقی نرسيده ايم و اين گفتگوها هيچ نتيجه ملموسی در بر نداشته است.



بيهودگی مذاکرات هسته ای با رژیم تهران

هيل، روزنامه ويژه کنگره آمريکا مصاحبه ای اختصاصی با اد رويس رئيس کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان آمريکا انجام داده و در مورد سياست اوباما در قبال رژيم تهران از وی سئوال کرده است. 

اد رويس می گويد ما يک تجربه نوزده ساله را در چارچوب مذاکره با رژیم کره شمالی و يک تجربه ده ساله را با رژیم تهران داريم. زمانی که حدود ده سال پيش مذاکره با رژيم تهران درباره برنامه اتميش شروع شد، آنها تنها 168 سانتريفوژ داشتند اما حالا اين رقم بسيار بيشتر شده است. 

رئيس کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان همچنين می گويد که پس از پايان مذاکرات اخير بين گروه پنج به علاوه يک با رژيم تهران گفته شد مذاکرات پايان يافت و مذاکرات بيشتری دنبال خواهد شد. 

وی افزود، اما آنچه دموکراتها و جمهوريخواهان در کنگره مشاهده می کنند اين است که کسانی که در انسوی ميز مذاکره نشسته اند در پی دستيابی به توافق نيستند، بلکه برای دستيابی به سلاح اتمی کار می کنند.