۱۳۹۲ فروردین ۹, جمعه

سركيسه كردن صيادان توسط مامورين گشت رژيم

اداره شيلات بجاي اينكه از صيادان و حل و فصل مشكلات شغلي و معيشتي آنها حمايت كند و كار و وظيفه خودش را انجام دهد، عملا با ترفندهاي مختلف تلاش ميكند كه از جيب خالي صيادان به نفع دولت بردارد .

به گزارش آژانس ایران خبر و به نقل يكي از صيادان بوشهر، روزانه مامورين گشت هاي دريايي بوشهر در ساحل به كمين صياداني كه از صيد برمي گردندنشسته و آنها را مورد آزار و اذيت قرار ميدهد و با اينكه صيادان با كارت رسمي و بصورت قانوني كارشان را انجام ميدهند اما مامورين سركوبگر گشت دريايي رژيم به بهانه هاي واهي صيادان را به جريمه هاي نقدي مختلف محكوم ميكند و در جواب اعتراض صيادان ميگويد حتي اگر شما مقصر نباشيد اين كار باعث ميشود كه جلوي خلاف هاي ديگر گرفته شود.
در گزارشی دیگر،یکی‌ دیگر از صيادان بندر عباس خبر داد كه اداره شيلات عملا با ترفندهاي مختلف تلاش ميكند كه از جيب خالي صيادان به نفع دولت بردارد . بعنوان مثال در هر لنج كه ۹نفر براي صيد به دريا ميروند ، همه بايد مطابق قانون بيمه باشند . اما اداره شيلات تنها ۵ نفر از ۹نفر را تحت پوشش قرار ميدهد و به اين ترتيب هزينه بيمه۴ نفر باقيمانده را بر عهده ساير صيادان مگيذارد و يا از امكانات و مزايايي كه هميشه در ايام عيد به صيادها داده ميشد، عملا اين امكانات و مزايا حذف گرديد و عامل اصلي اين كار نيز شيلات هست و يا در دادن كارت ويژه صيادان آنها بجاي اينكه مجاني كارت را طبق وظايف خود تامين كند يا سوبسيد در خريد ميله گرد و الزامات صيادي تسهيل كننده باشد و مطابق قانون مشكلات شغلي صيادان را حل كند با تحميل هزينه هاي بسيار بالا عملا موانعي بر سر راه صيادان ايجاد ميكند.