۱۳۹۲ فروردین ۹, جمعه

روسیه: از کنترل خارج شدن اوضاع در کره شمالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه امروز درباره اقدامات یکجانبه ای که ممکن است اوضاع در کره شمالی را از کنترل خارج کند، هشدار داد. این در حالیست که حکومت کره شمالی موشک های خود را برای حملات احتمالی به آمریکا آماده می کند.


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری اعلام کرد، ممکن است ما کنترل اوضاع را از دست بدهیم ، اوضاع وارد دور باطلی شده است.

وی افزود، ما از این مسئله بسیار نگران هستیم که اقدامات یکجانبه ای از جمله تشدید فعالیت های نظامی در اطراف مرزهای کره شمالی به موازات واکنش مناسب در شورای امنیت و همچنین واکنش جامعه بین المللی صورت می گیرد .

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت روسیه از همه کشورها خواست تا از قدرت نمایی نظامی خودداری کنند و از اوضاع فعلی برای دستیابی به اهداف ژئوپولیتیک خود در منطقه از راه های نظامی استفاده نکنند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی جمعه دستور فراهم کردن تمهیداتی را برای حملات موشکی به سوی قاره آمریکا و پایگاه های آمریکا در اقیانوس آرام در پاسخ به پروازهای آموزشی بمب افکن های رادار گریز «بی دو» در شبه جزیره کره صادر کرد.

آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود دو جنگنده بمب افکن «بی دو» در جلسه های آموزشی بر فراز کره جنوبی پرواز کرده بودند.

آمریکا به این ترتیب بر حضور آمریکا در کنار متحد خود یعنی کره جنوبی در این دوره تنش های فزاینده در این شبه جزیره تاکید کرده بود.

از آغاز مارس و تصویب تحریم های احتمالی در سازمان ملل متحد در قبال پیونگ یانگ پس از سومین آزمایش هسته ای، کره شمالی به اظهارات خود شدت بخشیده و به طور مرتب سئول و واشنگتن را به حملات راهبردی و جنگ تمام عیار متهم کرده است.