۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

سناتور آمريکايی خواستار حمله نظامی به کره شمالی

یک سناتور جمهوریخواه آمریکا خواستار حمله نظامی به کره شمالی در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم پیونگ یانگ  شد.

پیتر کینگ از اعضای برجسته مجلس سنای آمریکا تاکید کرد اگر دلایل قاطعی مبنی بر تصمیم کره شمالی برای حمله نظامی به آمریکا یا کره جنوبی به دست آید، کشورش این حق را خواهد داشت ضربه پیشگیرانه ای به کره شمالی وارد کند.



وی افزود اگر دلایل قوی دراختیار داشته باشیم که نشان دهد حمله کره شمالی قطعا رخ خواهد داد ما این حق را خواهیم داشت اقدامات پیشگیرانه ای صورت دهیم و نباید منتظر فرا رسیدن زمانی باشیم که شاهد کشته شدن آمریکایی ها باشیم . 

وی تصریح کرد منظور من این نیست که وارد جنگ با کره شمالی شویم اما اگر دلایل قاطعی دال بر تصمیم جدی پیونگ یانگ برای حمله به آمریکا یا کره جنوبی به دست آوریم، حق دفاع از خود را خواهیم داشت و در این زمینه وظیفه اخلاقی داریم.

رییس سابق کمیته امور امنیت داخلی و عضو کنونی کمیته اطلاعات سنا خاطر نشان کرد دولت آمریکا در حال حاضر به خوبی با بحران کره شمالی و تهدیدات این کشور مبنی بر استفاده از تسلیحات اتمی ضد آمریکا، تعامل و رفتار کرده است.

وی افزود تهدیدات کنونی کره شمالی جدی ترین تهدیدات در تاریخ روابط بین آمریکا و کره شمالی است و رژیم پیونگ یانگ، کره شمالی را نه به عنوان یک کشور بلکه به صورت یک  باند جنایتکار خانوادگی اداره می کند.