۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

آغاز مذاکرات آلماتی/هشدار بان کی مون به رژیم تهران

دور تازه مذاکرات هسته ای میان رژیم تهران و گروه ٥+١ امروز جمعه در آلماتی قزاقستان در حالی آغاز شد که سعید جلیلی نماینده جمهوری اسلامی در این مذاکرات خواهان برسمیت شناختن حق غنی سازی اورانیوم برای رژیم تهران شده است. این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل به رژیم تهران هشدار داده که باید صلح آمیز بودن برنامه اتمی اش را ثابت کند.


به گزارش رادیو فرانسه، ناظران معتقدند مذاکرات آلماتی با پیشرفت همراه نخواهد بود.

در همین حال بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید رژیم تهران باید در برابر جامعه جهانی از خود صداقت نشان دهد و ثابت کند که فعالیت های اتمی اش فقط به مقاصد صلح آمیز صورت می گیرد.

دبیر کل سازمان ملل به خبرنگاران گفت پرونده اتمی رژیم تهران یکی از نگرانی های جدی جامعه جهانی را تشکیل میدهد و وی در این مورد با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

اظهارات دبیر کل سازمان ملل در مورد پرونده اتمی رژیم تهران در حالی صورت می گیرد که دیروز پنجشنبه، سعید جلیلی، نماینده جمهوری اسلامی در مذاکرات آلماتی گفت کشور های غربی باید با منطق و نه با تهدید در این مذاکرات حضور یابند. 

سعید جلیلی همچنین گفت احتمال مذاکرات دوجانبه میان وی و وندی چرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا وجود ندارد زیرا به گفته او، ملت ایران انتظار دارد آمریکا رفتار خود را نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز اصلاح کند.