۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه باز می‌گردد

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است برای تداوم اقدامات به منظور ازسرگیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین روز شنبه به خاورمیانه بازگردد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هاآرتص، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر باراک اوباما، ریاست جمهوری آمریکا به اسرائیل، کرانه باختری و اردن همراه وی بود.



وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات جداگانه‌ای را با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل  داشت. وی پس از آن به افغانستان و عراق رفت.

سایت خبری پولتیکو نیز گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به زودی به منطقه بازگردد اما روزنامه هاآرتص نوشت که یکی از مقام‌های ارشد اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده که جان کری هفته آتی به خاورمیانه بازمی‌گردد.

جان کری در این سفر به دنبال ایجاد اعتمادسازی و اقدامات به منظور بازگرداندن اسرائیل و فلسطین بر سر میز مذاکرات صلح ظرف چند ماه آتی است.

البته هنوز مشخص نیست که رویکرد دولت ائتلافی جدید نتانیاهو نسبت به انجام مجدد مذاکرات صلح چگونه است و اگر عباس به انجام مجدد این مذاکرات بپردازد با چه چالش‌هایی مواجه است. </strong>


<strong>محمود عباس با جان کری در امان ديدار می کند 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، یک مسئول بلند پایه فلسطینی روز چهارشنبه اعلام کرد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در تلاش برای تقویت مذاکرات جدید صلح است در امان دیدار خواهد کرد.

این مسئول فلسطینی گفت جان کری در امان پایتخت اردن با محمود عباس دیدار می کند و کمی بعد محمود عباس برای شرکت در نشست کمیته ابتکار صلح عربی و گفتگو درباره تلاشهای آمریکا جهت احیای روند صلح عازم قطر خواهد شد.

منابع اطلاع رسانی اسرائیل اعلام کرده اند جان کری بعد از ظهر شنبه برای گفتگو با مسئولان اسرائیلی وارد اسرائیل خواهد شد اما سخنگوی بنیامین نتانیاهو از توضیح در این باره خودداری کرد. 

جان کری که اول فوریه گذشته به مقام وزارت امور خارجه آمریکا منصوب شد نخستین دیدار خود از منطقه را ماه گذشته به همراه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا انجام داد و بطور جداگانه با طرفهای فلسطینی و اسرائیلی در اورشلیم و امان گفتگو کرد.