۱۳۹۲ اردیبهشت ۶, جمعه

سوریه؛ گفتگوی مهم اوباما با پادشاه اردن در واشنگتن

مسئله سوریه مهمترین موضوع گفتگوی پادشاه اردن با رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش روسیا الیوم، تحلیلگران معتقدند گفتگوی امروز ملک عبدالله دوم با باراک اوباما در واشنگتن درباره دو موضوع مهم اوضاع داخلی اردن، منازعه فلسطین-اسرائیل و موضوع بسیار مهمتر یعنی بحران سوریه است.



درهمین زمینه مدیر مرکز مطالعات «الخلیج » واشنگتن به این شبکه گفت، همچنان که می دانید مهمترین موضوع در شرایط کنونی برای مسئولان آمریکایی، موضوع سوریه به شمار می رود و در همین چارچوب است که اظهاراتی از سوی این مسئولان درباره کاربرد سلاح شیمیایی توسط رژیم سوریه و احتمال نقش آفرینی نظامی اردن در صورت دخالت نظامی واشنگتن در سوریه و کمک نیروهای اردنی به نظامیان آمریکایی مطرح شده است.

روسیا الیوم تصریح کرد گمانه زنی های بسیاری درباره مضمون گفتگوی باراک اوباما با ملک عبدالله دوم مطرح شده است بویژه که این سومین بار است که یکی از زمامداران عرب در هفته های اخیر با مسئولان کاخ سفید دیدار می کند. 

از نظر تحلیلگران؛ دیدار امروز پادشاه اردن از واشنگتن، زمینه سازی برای ایجاد وضع جدید در پرونده سوریه است اما همین تحلیلگران هشدار می دهند که اقدامات جدید واشنگتن درباره سوریه، کل منطقه خاورمیانه را وارد درگیری خواهد کرد.